خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد؛

راه‌اندازی واحدهای پرورش اردک وحشی برای جلوگیری از شکار پرندگان مهاجر

asdasd
کد خبر : ۸۲۵۷۶۹

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان مازندران از راه‌اندازی واحدهای پرورش اردک وحشی به منظور جلوگیری از شکار پرندگان مهاجر خبر داد.

حسین علی ابراهیمی کارنامه (مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان مازندران)،‌ در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره شکار پرندگان مهاجر در فریدون‌کنار و محمودآباد گفت: مصوبات خوبی در سال‌های اخیر درباره برخورد با شکارچیان پرندگان مهاجر در استان تصویب شده است، اما یکی از مشکلات ما در خصوص جلوگیری از شکار پرندگان مهاجر در شهر فریدون‌کنار مقامات محلی بودند که البته با جلساتی که با استاندار در این خصوص داشتیم، مقامات محلی نیز با ما در این زمینه همراه شده و پای کار آمده‌اند.

وی ادامه داد: متاسفانه در موضوع برخورد با شکارچیان پرندگان مهاجر بار زیادی بر دوش محیط‌زیست است و محیط‌زیست و محیط‌بانان به تنهایی در این منطقه نمی‌توانند با شکارچیان مقابله کنند، اما به این معنی نیست که ما وظایف خودمان را انجام ندهیم، بلکه با همین نیرویی که داریم در حد توانمان‌ از پرندگان مهاجر محافظت و با شکارچیان برخورد می‌کنیم.

مدیرکل محیط‌زیست استان مازندران خاطرنشان کرد: در سال گذشته دادستان مرکز استان در خصوص برخورد با شکارچیان به ما کمک‌های زیادی کرد و امسال نیز انتظار ما این است که دادستان با ما همکاری لازم را داشته باشند.

ابراهیمی با تاکید بر اینکه محیط‌زیست به تنهایی نمی‌تواند با شکارچیان مقابله کند، گفت: استاندار طرحی را در خصوص پرندگان مهاجر ارائه کرده‌ که براساس این طرح حداکثر یک بار از روش کرست و یک بار از روش گذر استفاده شود، البته روش دوما که مورد تایید سازمان است نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: بر اساس طرح استاندار قرار است، واحدهای پرورش اردک راه‌اندازی شود و به همین‌منظور از روش کرست در ابعاد مشخص یکبار برای شکار استفاده می‌شود تا اردک‌های مولد برای راه‌اندازی واحدهای پرورش اردک‌ها زنده‌گیری شود. همچنین هر گونه دیگری که در این صید بود، به جز اردک باید رها شوند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان مازندران با بیان اینکه بر اساس این طرح فقط امسال از روش کرست استفاده می‌شود و از سال آینده به هیچ‌وجه از روش کرست استفاده نخواهد شد، خاطرنشان کرد: پرورش اردک در این واحدها می‌تواند سود خوبی را برای افرادی داشته باشد که در کار صید پرندگان مهاجر هستند و قرار است با این اقدام رویکرد شکار تغییر کرده و معیشت افراد از این طریق تامین شود.

ابراهیمی با بیان اینکه قاچاق و شکار پرندگان مهاجر بسیار پرسود است، تصریح کرد: قرار نیست با راه‌اندازی این واحدهای پرورش اردک سود قاچاق را به شکارچیان برسانیم، اما آنطور که استاندار می‌گوید؛ راه‌اندازی این واحدها می‌تواند سود خوبی برای شکارچیانی که برای معیشت اقدام به صید پرندگان مهاجر می‌کردند، داشته باشد. تلاش می‌کنیم با این برنامه صید به روش کرست و گذار از سال بعد کاملا ممنوع شود.

وی ابراز امیدواری کرد؛ برخورد با قاچاقچیان جدی شود و همه دستگاه‌ها به میدان آمده و شرایط را در نظر بگیرند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان مازندران خاطرنشان کرد: در حدود ۲۰۰ نفر در شهرستان‌های فریدون‌کنار، محمود‌آباد و تعداد محدودی در بابلسر هستند که رفتار آنها مشابه رفتار مردم این مناطق نیست و مردم از این نوع کشتار پرندگان که به صورت جمعی، غیرگزینشی و بی‌رحمانه است، متنفر هستند. محیط‌زیست به تنهایی نمی‌تواند با این افراد برخورد کند و مقامات محلی نیز سال‌های سال از این افراد حمایت می‌کردند و معتقدم تمام کسانی که در سنوات گذشته از این قانون‌شکنان حمایت کردند امروز پاسخگو باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز