خبرگزاری کار ایران

سخنگوی سازمان سنجش:

زمان برگزاری آزمون‌های کارشناسی ارشد و دکتری مشخص نشده/ آزمون سراسری به قوت خود باقی است

asdasd
کد خبر : ۹۳۹۳۵۴

سخنگوی سازمان سنجش توضیحاتی را درباره تعویق آزمون‌های دکتری و کارشناسی ارشد ناپیوسته را ارائه داد و گفت: آزمون کارشناسی سال ۹۹ در زمان مقرر برگزار می‌شود و در حال حاضر تصمیمی درخصوص تعویق آن اعلام نشده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «فاطمه زرین‌آمیزی» سخنگوی سازمان سنجش درباره تعویق آزمون‌‌های دکتری و کارشناسی ارشد ناپیوسته گفت: در خصوص زمان‌های جدید برگزاری آزمون‌های دکتری و کارشناسی ارشد ناپیوسته از هفته گذشته جلساتی با حضور مسئولان آموزش عالی، وزارت بهداشت و نمایندگان مجلس برگزار شد و در خصوص برگزاری آزمون‌های دکتری و کارشناسی ارشد ناپیوسته زمان‌های جدیدی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه این آزمون‌ها در تاریخ‌هایی که در گذشته به اطلاع داوطلبان رساندیم برگزار نمی‌شود، ادامه داد: آزمون دکتری در تاریخ ۲۶ تیرماه و آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته در تاریخ ۳ و ۴ مردادماه برگزار نمی‌شود.

سخنگوی سازمان سنجش خاطرنشان کرد: زمان‌های جدید برگزاری آزمون‌ها پس از نهایی شدن به داوطلبان اطلاع‌رسانی می‌شود. این زمان‌ها همچنان مشخص نیست.

وی درباره خوداظهاری داوطلبان دکتری گفت: در آزمون دکتری سال ۱۳۹۹، ۱۷۹ هزار و ۷۰۴ داوطلب و در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته ۶۹۴ هزار ۴۱۷ داوطلب شرکت کرده‌اند. آزمون دکتری در ۱۴۳ حوزه امتحانی و ۷ گروه آزمایشی و آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته در ۲۳۶ حوزه امتحانی و در ۶ گروه آزمایشی برگزار می‌شود.

زرین آمیزی تصریح کرد: سازمان سنجش تمهیداتی برای داوطلبان کرونایی در نظر گرفته بود، تصریح کرد: ما از روز جمعه و شنبه گذشته خوداظهاری از داوطلبان کنکور دکتری انجام دادیم که تعدادی از داوطلبان که در آزمون دکتری شرکت می‌کردند و به بیماری کرونا مبتلا شده بودند این فرم خود اظهاری را پر کرده بودند. البته در بررسی‌هایی که انجام شد مشخص شد که از این تعدادی که عنوان شده است تعداد زیادی از آنها در ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خرداد دچار بیماری شده بودند و به طور مسلم تا زمان برگزاری کنکور دکتری که تعویق شد یعنی ۲۶ تیرماه دوره بیماری این افراد نیز تمام شده بود. بنابراین از تعداد ۱۷۳ نفر نیز کاسته خواهد شد. پس از بررسی‌های نهایی تعداد دقیق داوطلبانی که به بیماری کرونا مبتلا هستند اطلاع‌رسانی خواهد شد و این داوطلبان در حوزه‌های مجزا که مورد تایید وزارت بهداشت و درمان است آزمون خواهند داد.

وی درباره برگزاری آزمون کارشناسی گفت: آزمون سراسری به دلیل اینکه بیش از یک ماه دیگر برگزار می‌شود ما امیدواریم تا زمان برگزاری آزمون سراسری از شدت شیوع کرونا کنترل شده باشد و آمارهای ابتلا و مرگ ومیر کاهش پیدا کرده باشد فعلا تصمیمی درباره تعویق آزمون سراسری گرفته نشده و آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ به قوت خود باقی است و در روز ۳۰ و ۳۱ مردادماه برگزار می‌شود.

زرین آمیزی درباره داوطلبان مشمول نیز گفت: هماهنگی با ستاد کل نیروهای مسلح انجام شده است و تمهیداتی برای داوطلبان مشمول در آزمون‌های سال جاری در نظر گرفته شده که به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز