خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار:

توزیع سبد کالای تحصیلی فرزندان کارگران متوقف شده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۳۶۲

چکیده: «بهانه قراردادن مشکلات اقتصادی برای اجرا نکردن عرف کارگاه در حالی صورت می‌گیرد که در سال گذشته کارفرمایان چندین نوبت با افزایش قیمت محصولات خود افزایش هزینه تحمیلی را جبران کرده‌اند.»

رئیس هیات مدیره کانون عالی هماهنگی شوراهای اسلامی کار کشور گفت: در چند سال اخیر به اسم رکود و تورم اقتصادی، توزیع سبد کالای ویژه آغاز سال تحصیلی در میان کارگران متوقف شده است.

«اولیاء علی بیگی» با اعلام این مطلب به ایلنا گفت: برابر یک عرف قدیمی هرسال کارفرمایان واحدهای تولیدی بزرگ به کارگران دارای فرزند دانش آموز و یا دانشجو، سبد کالای تحصیلی توزیع می‌کردند.
وی بایادآوری اینکه محتوای این سبد شامل کمک‌های نقدی و یا غیر نقدی مانند کیف، دفتر، نوشت افزار و سایر وسایل آموزشی… بود، گفت: متاسفانه امروز به نام مشکلات اقتصادی در کارگاه‌های بزرگ خصوصی و حتی محیط‌های دولتی دیگر این عرف رعایت نمی‌شود.
این مقام ارشد کارگری گفت: بهانه قراردادن مشکلات اقتصادی برای اجرا نکردن عرف کارگاه در حالی صورت می‌گیرد که در سال گذشته کارفرمایان چندین نوبت با افزایش قیمت محصولات خود افزایش هزینه تحمیلی را جبران کرده‌اند.
علی بیگی بابیان اینکه طبق قانون اساسی دولت باید شرایط تحصیل رایگان را برای تمامی دانش آموزان فراهم کند، افزود: امروز نه‌ تنها تامین نوشت افزار هزینه سنگینی را به مزدبگیران تحمیل می‌کند بلکه در بسیاری از مدارس ثبت نام دانش آموزان بعد از پرداخت شهریه انجام می‌شود.
این مقام کارگری افزود: علاوه بر هزینه شهریه و نوشت افزار خانواده‌های کارگری ناچار هستند تا برای بالابردن شانس موفقیت فرزندان خود هزینه‌های اضافی دیگری نیز بابت کلاس‌های جبرانی و فوق برنامه پرداخت کنند.
رئیس هیات مدیره کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار کشور بابیان اینکه تامین این هزینه‌ها از توانایی بیشتر خانواده‌های کارگری خارج است، گفت: متاسفانه سالهای اخیر با بازار گرمی‌های بی‌مورد مقوله آموزش فرزندان به فرآیندی هزینه بر برای خانواده‌های مزدبگیر تبدیل شده است.
وی افزود: این مسئله درحالی است که به دلیل تاثیر متقابل آموزش با مسائل فرهنگی، دولت باید به مسئله آموزش شهروندان آتی خود بادید سرمایه گذاری نگاه کند.
علی بیگی افزود: هرچند در قانون کار هیچ تکلیفی برای آموزش فرزندان کارگران تعیین نشده است اما انتظار می‌رود شرکای اجتماعی نسبت به تربیت نسل فردا احساس مسئولیت بیشتری کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز