خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه:

۵۰ درصد از حوادثکار ساختمانی است / وظیفه شبانه روزی بازرسان کار برای نظارت

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۶۴۰

چکیده: «شدید‌ترین صدمات در حوادثساختمانی رخ داده که بعضا به مرگ افراد نیز منجر شده است. / برای کاهش حوادثناشی از کار و ارتقای فرهنگ سلامت و رعایت بهداشت کار در کارگاه‌های ساختمانی باید آموزش و نظارت را در دستور کار قرار دهیم.»

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: بیش از ۵۰ درصد از حوادثناشی از کار در بخش ساختمان اتفاق می‌افتند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، «سهراب براندیشه» در نشست تخصصی با کار‌شناسان دفتر فنی استانداری، تامین اجتماعی، شهرداری و نظام مهندسی، با اشاره به اینکه شدید‌ترین صدمات کار در حوادثساختمانی رخ می‌دهند، گفت: شدید‌ترین صدمات در حوادثساختمانی رخ داده که بعضا به مرگ افراد نیز منجر شده است.

وی مهم‌ترین عامل بروز این اتفاقات را عدم آگاهی کارگران و کارفرمایان و عدم رعایت اصول ایمنی و بهداشتی کار دانست.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه ادامه داد: کاهش حوادثناشی از کار، صیانت از نیروی کار و ایمن‌سازی محیط‌های کار مستلزم ایجاد فرهنگ ایمنی و رعایت بهداشت کار در بین کارگران و کارفرمایان است و این مهم اهتمام و همکاری کلیه دستگاه‌های اجرایی مرتبط را می‌طلبد.

براندیشه در ادامه تصریح کرد: برای کاهش حوادثناشی از کار و ارتقای فرهنگ سلامت و رعایت بهداشت کار در کارگاه‌های ساختمانی باید آموزش و نظارت را در دستور کار قرار دهیم.

وی ابلاغ به موقع دستورالعمل‌های ایمنی را از جمله راهکارهای دیگر پیشگیری از حوادثخواند و افزود: کارگران و کارفرمایان نیز با جدی گرفتن نکات ایمنی و حفاظتی در کاهش حوادثناشی از کار نقش اساسی را برعهده دارند.

براندیشه در خاتمه یادآور شد: بازرسان کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی وظیفه دارند در تمامی ساعات شبانه روز از تمامی کارگاه‌ها به خصوص کارگاه‌های ساختمانی سطح استان بازدید به عمل آورده و نکات ایمنی و بهداشتی و حفاظتی کار را به کارفرمایان و کارگران تذکر دهند که در صورت عدم اجرای این نکات برابر قانون برخورد خواهند کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز