خبرگزاری کار ایران

عضو کانون کارگران بازنشسته تهران اعلام کرد:

پایان مهر قرارداد بیمه دی تمام می‌شود / بی‌اطلاعی بازنشستگان از آینده بیمه تکمیلی

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۰۵۹

چکیده: «مسولان سازمان تامین اجتماعی و کانون عالی کارگران بازنشسته از اعلام جزئیات مربوط به تمدید شدن قرارداد بیمه تکمیلی خدمات درمانی خودداری می‌کنند / هرگونه تصمیم گیری در مورد تمدید این قرارداد و یا برداشت از مستمری کارگران بازنشته غیر قانونی است.»

یک فعال جامعه کارگران بازنشسته تهرانی با یادآوری اینکه تا پایان مهرماه سال جاری قرارداد بیمه تکمیلی دی باطل می‌شود، گفت: تا این لحظه سازمان تامین اجتماعی و کانون عالی کارگران بازنشسته کشور در خصوص نحوه تمدید قرارداد بیمه تکمیلی خدمات درمانی سکوت کرده‌اند.

«حسن ایزدان» عضو کانون کارگران بازنشسته تهران با اعلام این مطلب به خبرنگار ایلنا گفت: مسئولان کانون عالی کارگران بازنشسته و سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به پرسش‌های کارگران بازنشسته و از کارافتاده فقط حرف‌های کلی می‌زنند و از اعلام جزئیات مربوط به خدمات بیمه تکمیلی خودداری می‌کنند.

وی ادامه داد: این نگرانی وجود دارد که بار دیگر ماجرای سال گذشته تکرار شود و سازمان تامین اجتماعی و کانون عالی کارگران بازنشسته بدون اطلاع اعضا نسبت به تمدید قرارداد خدمات تکمیلی بیمه درمانی با یکی از شرکت‌های بیمه خصوصی اقدام کنند و هزینه آن را بصورت سرخود از مستمری ماهانه کارگران بازنشسته کسر کنند.

این کارگر بازنشسته یاد آور شد: طبق قانون باید مسئولان کانون عالی کارگران بازنشسته کشور و مدیران سازمان تامین اجتماعی ابتدا جزئیات مربوط به قرارداد ارائه خدمات تکمیلی بیمه درمانی را به اطلاع اعضای کانون‌های بازنشستگی برسانند و سپس به استناد رضایت افراد از محل مستمری‌های ماهیانه نسبت به کسر مبلغ حق بیمه اقدام کنند.

وی افزود: اقدام سال گذشته سازمان تامین اجتماعی و کانون عالی کارگران بازنشسته کشور در خصوص تمدید قرارداد خدمات تکمیلی بیمه درمانی با شرکت بیمه دی غیر قانونی بود، زیرا کارگران بازنشسته در ابتدا از انعقاد قرارداد و کسر شدن هزینه حق بیمه از حقوقشان مطلع نبودند.

ایزدان با بیان اینکه به دلیل کم کاری سازمان تامین اجتماعی در ارائه خدمات درمانی رایگان به بیمه شدگان جامعه بازنشستگان و از کار افتادگان مجبور به استفاده از خدمات بیمه‌های تکمیلی است، گفت: مسئولان کانون و سازمان تامین اجتماعی نباید با اقدامات غیر قانونی خود از این مسئله سوء استفاده کنند.

وی افزود: صرف نظر این اقدامات غیرقانونی، کارگران بازنشسته از بد حسابی‌های شرکت بیمه دی در یک سال گذشته ناراضی‌اند و به هیچ وجه حاضر به تمدید شدن قرارداد با این شرکت نیستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز