خبرگزاری کار ایران

عضو کارگری شورای عالی حفاظت فنی:

پیگیری حوادثکار مشمول مرور زمان نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۰۲۸

چکیده: «چنانچه کارگری در حین کار بر اثر حادثه دچار جراحت و آسیب شود این کارگر تا زمانی که طبق قانون خسارت خود را نگرفته باشد از حق شکایت و پیگیری برخوردار است.»

عضو کارگری شورای عالی حفاظت فنی گفت: به موجب قانون حوادثشغلی هیچگاه مشمول مرور زمان نمی‌شوند.

«فرخ شهنی» در این باره به ایلنا گفت: چنانچه کارگری در حین کار بر اثر حادثه دچار جراحت و آسیب شود این کارگر تا زمانی که طبق قانون خسارت خود را نگرفته باشد از حق شکایت و پیگیری برخوردار است.

وی افزود: بر همین اساس واحد شکایت و بازرسی ادارات کار در سراسر کشور موظف‌اند تا به شکایت مربوط به حوادثناشی از کار بدون توجه به مرور زمان رسیدگی کنند.

این مقام کارگری گفت: مطابق قانون کار در کارگاه‌های بزرگ کمیته ‌های حفاظت فنی موظف‌اند تا در صورت آسیب دیدگی کارگران بر اثر وقوع حوادثکار بازرسان وزارت کار را مطلع کنند.

به گفته عضو کارگری شورای عالی حفاظت فنی، طبق قانون چنانچه در کارگاهی که دارای کیمته حفاظت فنی است حادثه‌ای رخ دهد باید تمامی کارگرانی که در معرض حادثه قرار داشته‌اند معاینه پزشکی شوند.

این مقام کارگری تاکید کرد: باید گزارش مربوط به وضعیت سلامتی این کارگران در اختیار کمیته ایمنی قرار بگیرد.

وی بابیان اینکه گزارش بازرسان وزارت کار برای پیگیری‌های قانونی دارای ارزش حقوقی است، در کارگاه‌های کوچک به دلیل نبود کمیته حفاظت و ایمنی ممکن است بازرسان اداره کار از وقوع حادثه مطلع نشوند.

این مقان کارگری گفت به همین دلیل در قانون پیش بینی شده است که کارگران آسیب دیده در حوادثحین کار بتوانند حتی پس از گذشت زمان نیز حقوق خود را پیگیری کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز