خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین:

انتظار کارگران از بیمه تکمیلی، خدماتی هم‌سطح بیمه طلایی است

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۰۷۳

چکیده: «بازنشستگان تامین اجتماعی توانایی پرداخت هزینه‌های حق بیمه‌های تکمیلی را ندارند. / بازنشستگان در زمان کارگری قبل از دریافت حقوق، حق بیمه خود را پرداخته‌اند و به این ترتیب خدمات تامین اجتماعی را پیش‌خرید کرده‌اند.»

دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین گفت: سازمان تامین اجتماعی نمی‌تواند بدون اجازه رسمی بازنشستگان هر مبلغی را که کانون عالی بازنشستگان و شرکت‌های بیمه تجاری اعلام می‌کنند از حقوق آنان کسر کند.

«عیدعلی کریمی» با تاکید بر غیر قانونی بودن کسر بی‌اجازه از حقوق بازنشستگان، به ایلنا گفت: از وزیر کار به عنوان فردی برخاسته از جامعه کارگری و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی انتظار می‌رود شرایط دقیق و کامل اجرای قانون الزام مبنی بر ارایه خدمات رایگان و مستقیم درمانی را در مراکز ملکی تامین اجتماعی فراهم کنند.

وی با تاکید بر اینکه کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی توانایی پرداخت هزینه‌های حق بیمه‌های تکمیلی را ندارند، بیان کرد: انتظار بازنشستگان از بیمه تکمیلی، دریافت خدماتی همچون بیمه طلایی آموزش و پرورش است.

این فعال جامعه کارگری با اظهار اینکه شرکت‌های بیمه‌ای تنها به دنبال سودآوری با صرف کمترین هزینه‌اند، تصریح کرد: نرخ‌های بیمه مرکزی برای بیمه مکمل هر بازنشسته در ماه ۲۵ هزار تومان است که بسیار گران است و بازنشستگان با یک خانواده چهار نفری باید ماهانه ۱۰۰ هزار تومان حق بیمه پرداخت کند که طبعا در توان‌شان نیست.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین با اعلام اینکه بازنشستگان در زمان کارگری قبل از دریافت حقوق، حق بیمه خود را پرداخته‌اند و به این ترتیب خدمات تامین اجتماعی را پیش‌خرید کرده‌اند، افزود: بازنشستگان به جای گسترش بیمه تکمیلی، خواستار اجرای دقیق و کامل قانون الزام طبق اساسنامه تأمین اجتماعی هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز