خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس کانون بازنشستگان ری انتقاد کرد؛

بی اطلاعی بازنشستگان از جزئیات قرارداد بیمه تکمیلی دانا

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۷۲۹

چکیده: «کانون عالی بازنشستگان باید از طریق رسانه ها تمامی جزئیات قرارداد در حال انعقاد بیمه تکمیلی با شرکت دانا را به اطلاع بازنشستگان برساند تا آنان در صورت عدم تمایل، از بیمه تکمیلی انصراف دهند.»

نایب رئیس کانون بازنشستگان شهرستان ری با انتقاد از انعقاد تفاهم نامه بیمه تکمیلی درمانی میان کانون عالی کارگران بازنشسته و شرکت‌ بیمه دانا، گفت: پیش از هر گونه تصمیم گیری در خصوص قرارداد جدید بیمه تکمیلی، کانون عالی بازنشستگان باید نظر بازنشستگان و نهادهای صنفی استانی و شهرستانی آنان را جلب می کرد.

«علی ترکاشوند» در این باره به ایلنا گفت: در دوره های گذشته نیز همچون امسال، مسئولان کانون عالی کارگران بازنشسته بدون توجه به نظر جامعه بازنشستگان، تفاهم نامه خرید بیمه مکمل درمانی را با شرکت‌های بیمه خصوصی امضا می کردند و قراردادها در شرایطی منعقد می شد که بازنشستگان اطلاعی از جزئیات مالی و اداری آن نداشتند.

او با بیان اینکه این حق قانونی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی است که پیش از هر گونه عقد تفاهم نامه‌ از کیفیت و وسعت خدمات شرکت بیمه گر و سایر جزئیات قرارداد مطلع شوند، افزود: در حال حاضر کانون عالی بازنشستگان باید از طریق رسانه ها تمامی جزئیات قرارداد در حال انعقاد بیمه تکمیلی با شرکت دانا را به اطلاع بازنشستگان برساند تا آنان در صورت عدم تمایل، از بیمه تکمیلی انصراف دهند.

این فعال صنفی جامعه بازنشستگان در شهرستان ری در ادامه یادآور شد: تحمیل قرارداد بیمه تکمیلی به کارگران بازنشسته در حالی رخ می دهد که طبق قانون «الزام»، سازمان تامین اجتماعی ملزم است از صفر تا ۱۰۰ درصد خدمات درمانی مورد نیاز بیمه شدگان را بصورت رایگان تامین کند.

به گفته ترکاشوند، از آنجا که با قراردادهای بیمه تکمیلی، مسئولیت سازمان تامین اجتماعی در اجرای کامل قانون الزام کاهش می‌یابد، این سازمان دلیلی بر مخالفت با این قراردادهای غیر قانونی احساس نمی‌کند.

نایب رئیس کانون بازنشستگان شهرستان ری مشکلات مربوط به بیمه تکمیلی را مهم‌ترین مشکل روز مستمری بگیران و بازنشستگان جامعه کارگری دانست و گفت: این در حالیست که مستمری بگیران در دوره‌های گذشته از خدمات بیمه تکمیلی به شدت ناراضی بوده و هنوز نتوانسته‌اند مطالبات درمانی خود را از بیمه تکمیلی دی دریافت کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز