خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه کارگر قزوین انتقاد کرد:

یک درمانگاه برای شهرستانی با ۵۵ هزار کارگر بیمه شده

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۰۶۰

چکیده: «کارگران شهرستان آبیک هر ماه ۳۰ درصد از درآمدشان را برای پیش‌خرید خدمات درمانی به تأمین اجتماعی پرداخت می‌کنند اما به هنگام بروز جزئی‌ترین بیماری باید مسافت‌های طولانی را برای رسیدن به شهرهای اطراف همانند هشتگرد و قزوین طی کنند تا بتوانند از خدمات درمانی بهره‌مند شوند.»

دبیر خانه کارگر قزوین اعلام کرد: شهرستان آبیک با وجود ۵۰ هزار کارگر بیمه شده و خانواده‌های‌شان و همچنین حدود ۵ هزار کارگر بازنشسته و مستمری بگیر، فاقد امکانات مناسب درمانی تامین اجتماعی است.

«عید علی کریمی» با بیان اینکه امکانات درمانی تنها درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان آبیک در شأن بیمه شدگان نیست، به ایلنا گفت: کارگران هر ماه ۳۰ درصد از درآمدشان را برای «پیش‌خرید» خدمات درمانی به تأمین اجتماعی پرداخت می‌کنند اما به هنگام بروز جزئی‌ترین بیماری باید مسافت‌های طولانی را برای رسیدن به شهرهای اطراف همانند هشتگرد و قزوین طی کنند تا بتوانند از خدمات درمانی بهره‌مند شوند.

این فعال کارگری در توصیف امکانات موجود بخش درمان تأمین اجتماعی در شهرستان آبیک، گفت: تنها مرکز درمانی تامین اجتماعی در آبیک درمانگاه بسیار کوچکی است که با انبوهی از جمعیت این شهرستان بیشتر در زمینه پانسمان و تزریقات به کار می‌آید

دبیر خانه کارگر قزوین اظهار داشت: امکانات درمانی در شهرستان آبیک به دلیل آنکه بیش از ۶۰ درصد از جمعیت آن را کارگران تشکیل می‌دهند از اهمیت ویژه‌ای بر خور دار است چرا که در صورت نیاز به درمان، بیمه شدگان ناچارند فاصله صد‌ها کیلومتری تا مرکز استان قزوین را برای رسیدن به یک بیمارستان مجهز طی کنند که همین مسافت طولانی در بسیاری از مواقع باعثوخیم‌تر شدن حال بیماران شده است.

کریمی با بیان اینکه خدمات درمانی درمانگاه تامین اجتماعی آبیک بسیار محدود است، اظهار داشت: همچنین این واحد فاقد پزشک متخصص بوده و امکانات و تجهیزات پزشکی بسیار محدودی دارد.

او در ادامه گفت: تا کنون پی گیری و مکاتبات فعالان کارگری از جمله خانه کارگر و کانون بازنشستگان استان و… برای دریافت امکانات درمانی و بیمارستانی تامین اجتماعی نتیجه‌ای نداشته است.

این فعال کارگر در خصوص ساعات کاری درمانگاه تامین اجتماعی آبیک گفت: این درمانگاه فقط در یک نوبت روزانه فعال است و در همه ایام تعطیلات و سایر مناسبت‌ها نیز تعطیل است.

دبیر خانه کارگر قزوین با بیان اینکه در این مرکز تنها پزشکان عمومی فعال‌اند، افزود: تنها بخش تخصصی این مرکز بخش دندانپزشکی است که آنهم به دلیل کمبود پزشک بیش از ۶ ماه است که تعطیل بوده و این امر مشکلاتی را برای بیمه‌شدگان تحت پوشش تامین اجتماعی این شهرستان ایجاد کرده است.

او تاکید کرد: احداثمراکز درمانی تامین اجتماعی مجهز در این منطقه ضروری است و تسریع در این امر مشکلات درمانی بسیاری از بیمه شدگان و بازنشستگانی را که از نبود امکانات درمانی دچار مشکلات فراوانی شده‌اند را بهبود می‌بخشد.

دبیر خانه کارگر قزوین در خاتمه با بیان اینکه ارائه تمامی خدمات کلینیکی، پاراکلینیکی و بیمارستانی بیمه شدگان وظیفه بخش درمان سازمان تامین اجتماعی است، تصریح کرد: تعهدات درمانی سازمان تامین اجتماعی در قبال بیمه شدگانش باید با نظارت کامل انجام شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز