خبرگزاری کار ایران

پس از یک ماه انتظار؛

قرارداد بیمه تکمیلی بازنشستگان با «آتیه سازان حافظ» منعقد شد

کد خبر : ۱۲۲۵۴۴

چکیده: «قرارداد کانون عالی کارگران بازنشسته با شرکت بیمه آتیه سازان حافظ از ابتدای آذرماه سال ۹۲ آغاز و تا پایان آبان ماه سال ۹۳ ادامه خواهد یافت.»

پس از گذشت یک ماه از اتمامن قرارداد بیمه دی، رئیس‌هایت مدیره کانون عالی کارگران بازنشسته تامین اجتماعی از انعقاد قرارداد بیمه تکمیلی کارگران بازنشسته با شرکت بیمه آتیه سازان حافظ خبر داد.

«علی اصغر بیات» با اعلام این خبر به ایلنا گفت: قرارداد کانون عالی کارگران بازنشسته با شرکت بیمه آتیه سازان حافظ از ابتدای آذرماه سال ۹۲ آغاز و تا پایان آبان ماه سال ۹۳ ادامه خواهد یافت.

وی بابیان اینکه به موجب این قرارداد یک ساله، هزینه حق بیمه ماهیانه هر نفر بالغ بر ۲۰ هزار و ۲۰۰ تومان خواهد بود، گفت: پیش بینی می‌شود که از این طریق یک میلیون و پانصد هزار نفر از خدمات بیمه مکمل درمانی استفاده کنند.

این مقام صنفی بایادآوری اینکه پیش از این کارگران بازنشسته از طریق قراردادی که میان نهاد صنفی‌شان با شرکت «بیمه دی» بسته شده بود از خدمات بیمه مکمل درمانی استفاده می‌کردند، افزود: این قرارداد با همه نارضایتی‌ها در آبان ماه سال جاری به پایان رسید.

وی افزود: ابتدا قرار بود قرارداد جدید خرید بیمه تکمیلی درمانی کارگران بازنشسته با شرکت «بیمه دانا» منعقد شود، اما با وجود امضای تفاهم نامه مشترک این قراداد به دلیل عدم استقبال کانون‌های استانی منتفی شد و در ‌‌نهایت قراداد جدید با شرکت خدمات بیمه آتیه سازن حافظ منعقد شد.

این مقام صنفی افزود: در کارنامه شرکت بیمه آتیه سازان حافظ که زیر نظر بیمه سلامت ایرانیان قرار دارد سابقه انعقاد و اجرای قراردادهای سنگین بیمه‌ای مشاهده می‌شود.

بیات بابیان اینکه شنیده می‌شود که مسئولان شرکت بیمه دانا دلیل منتفی شدن اجرای تفاهم نامه منعقد شده با کانون عالی کارگران بازنشسته را نبود ضمانت‌های مربوط به اخذ حق بیمه ماهیانه اعلام کرده‌اند، افزود: از آنجا که طبق قانون مسئولیت وصول و واریز هزینه بیمه مکمل کارگران بازنشسته بر عده سازمان تامین اجتماعی است، این ادعا نادرست است.

وی با بیان اینکه نه کانون عالی کارگران بازنشسته و نه هیچ کدام از کانون‌های استانی و شهرستانی مربوط به کارگران بازنشسته دخالتی در وصول هزینه استفاده از خدمات بیمه مکمل ندارند، افزود: سازمان تامین اجتماعی براساس لیست افراد بیمه شده هرماه هزینه مربوط به بیمه تکمیلی کارگران بازنشسته را از محل مستمری‌ها کسر و به حساب شرکت تامین کننده خدمات بیمه مکمل واریز می‌کند.

رئیس هیات مدیره کانون عالی کارگران بازنشسته گفت: از ابتدای آذرماه با به اجرا در آمد قرارداد خرید بیمه تکمیلی جدید، بصورت پیش فرض تمامی افرادای که نام آن‌ها در آخرین لیست خریداران بیمه تکمیلی درمانی از شرکت بیمه دی(لیست مهرماه) وجود دارد، به عنوان مشتریان شرکت بیمه آتیه سازان حافظ تلقی می‌شوند.

وی ادامه داد: بر همین اساس چنانچه از میان این لیست، فرد یا افرادی نسبت به استفاده از خدمات بیمه مکمل شرکت آتیه سازان حافظ تمایلی ندراند، می‌بایست حداکثر ظرف مدت سه ماه با مراجعه به کانون‌های استانی و شهرستانی کارگران بازنشسته انصراف خود را بصورت کتبی اعلام نمایند.

به گفته بیات بر این اساس کانون‌های استانی و شهرستانی نیز موظف هستند تا هرچه سریع‌تر با ارسال لیست اعضای منصرف شده خود نسبت به لغو قرارداد بیمه تکمیلی آن‌ها و بازپرداختن حق بیمه‌های که هر ماه توسط سازمان تامنی اجتماعی از محل مستمری‌ها کسر می‌شود اقدام کنند.

وی بابیان اینکه حق بیمه مربوط به کارگران بازنشسته انصرافی از بیمه تکمیلی، از محل چک‌های مربوط به حذف و اضافه حق بیمه انجام خواهد شد، گفت: پس از اتمام این دوره سه ماهه دیگر هیچ درخواستی برای لغو بیمه تکمیلی این گروه از بیمه شدگان پذیرفته نخواهد شد و کانون عالی کارگران بازنشسته در این خصوص هیچ مسئولیتی را برعهده نمی‌گیرد.

وی همچنین در خصوص شرایط تازه‌ای که در قرارداد جدید برای نحوه ارائه اخدمات بیمه مکمل درمانی به اعضای تحت تکفل(همسر، فرزند، والدین و…) کارگران بازنشسته گنجانده شده است، گفت: به موجب این قرارداد کارگران بازنشسته از این پس باید همه اعضای خانواده خود را تحت پوشش خدمات بیمه مکمل قراردهند.

بیات بابیان اینکه در این قرارداد دیگر نمی‌توان بصورت گزینشی اعضای خانواده را تحت پوشش خدمات تکمیلی قرارداد، گفت: این مسئله تنها با مراجعه حضوری بیمه شدگان به کانون‌های بازنشستگی و تکمیل فرم کتبی میسر است.

همچنین بیات در خصوص تعرفه‌های قراداد جدید گفت: به موجب این قراداد اعمال جراحی فوق تخصصی ۸ میلیون تومان، جراحی تخصصی ۵ میلیون تومان، پارکلینک ۱،۲و ۳ معادل ۳ میلیون تومان، آزمایش ۲ میلیون ۵۰۰ هزار تومان، و رفع عیوب انکسار چشم ۸ هزار تومان خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز