خبرگزاری کار ایران

یک مقام کارگری در خراسان شمالی:

بخشودگی جرائم به کارفرمایانی که قادر به پرداخت حقوق نیستند کمکی نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۳۰۴

چکیده: «در مواردی مشاهده شده است که کارگران با مراجعه به شعب سازمان تامین اجتماعی درصدد دریافت استمهال برای کارفرمایان‌شان هستند. / این شرایط در دراز مدت می‌تواند به ممانعت سازمان تامین اجتماعی از صدور دفترچه بیمه برای کارگران و یا ایجاد مشکل برای کارگران واجد شرایط بازنشستگی منجر شود.»

مسئول کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان خراسان شمالی گفت: بعید است که همه کارفرمایان بتوانند از مزایای مربوط به بخشودگی جرائم سازمان تامین اجتماعی استفاده کنند.

«رحمت‌الله‌ پور موسی» به ایلنا گفت: در نتیجه وضعیت وخیم اقتصادی، بسیاری از واحدهای تولیدی در پرداخت حق بیمه ماهیانه کارگران خود به سازمان تامین اجتماعی دچار مشکل هستند.
عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور بابیان اینکه نتیجه چنین وضعیتی تاخیر در پرداخت حق بیمه کارگران است، گفت: این شرایط در دراز مدت می‌تواند به ممانعت سازمان تامین اجتماعی از صدور دفترچه بیمه برای کارگران و یا ایجاد مشکل برای کارگران واجد شرایط بازنشستگی منجر شود.
مسئول کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان خراسان رضوی ادامه داد: به همین منظور در مواردی مشاهده شده است که کارگران با مراجعه به شعب سازمان تامین اجتماعی درصدد دریافت استمهال برای کارفرمایان‌شان هستند.
وی با اشاره به اینکه به تازگی سازمان تامنی اجتماعی طرح بخشودگی جرائم بیمه‌ای کارفرمایان را اجرا کرده‌است، گفت: از جمله شرایط این طرح پرداخت و تقسیط اصل حق بیمه کارگران است.
به گفته پورموسی این طرح برای کارفرمایانی که از بابت پرداخت اصل حق بیمه معوقه کارگران خود مشکلی ندارند، مطلوب و مفید است اما بازهم کارفرمایانی هستند که به دلیل نداشتن نقدینگی لازم حتی قادر به پرداخت اصل حق بیمه کارگران خود نیستند.
وی افزود: در خصوص کارگران شاغل در این شرکت‌ها این احتمال وجود دارد که به دلیل افزایش حجم بدهی‌های سازمان تامین اجتماعی مشکلاتی از بابت صدور دفترچه و احتساب سوابق بیمه‌ای ایجاد شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز