خبرگزاری کار ایران

در سمنان اتفاق افتاد:

تأخیر ۳ تا ۵ ماهه در پرداخت حقوق کارگران رنگین نخ

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۰۵۱

چکیده: «این کارگران علاوه بر حقوق، سنوات، عیدی و پاداش سال گذشته(۹۱) را نیز از کارفرما طلب دارند. / بخشی از مشکلات کارگران مربوط به تعویق در پرداخت بیمه است که کارفرما به صورت مداوم آن را به تامین اجتماعی واریز نکرده است.»

نماینده کارگران کارخانه «رنگین نخ» سمنان از تعویق سه ماه حقوق ۵۰ نفر از کارگران رسمی و تعویق ۵ ماه از حقوق ۲۵ کارگر قراردادی این کارخانه خبر داد.

«ابراهیم دانش» عضو شورای اسلامی کار کارگران کارخانه «رنگین نخ» سمنان در تشریح جزئیات این خبر به ایلنا گفت: کارخانه رنگین نخ که در زمینه رنگرزی نخ و تولید الیاف در شهرک صنعتی شرق سمنان فعالیت دارد به دلیل کمبود نقدینگی، توان پرداخت حقوق کارگران و سایر هزینه‌های جانبی کارگاه همانند پرداخت قبوض آب، برق و گاز را ندارد.
او تعداد کارگران‌ این واحد صنعتی را در حال حاضر ۷۵ نفر اعلام کرد و افزود: این کارگران علاوه بر حقوق، سنوات، عیدی و پاداش سال گذشته(۹۱) را نیز از کارفرما طلب دارند.
این فعال کارگری در خصوص معوقات بیمه‌ای کارگران کارخانه رنگین نخ گفت: بخشی از مشکلات کارگران مربوط به تعویق در پرداخت بیمه است که کارفرما به صورت مداوم آن را به تامین اجتماعی واریز نکرده است.
او در ادامه، معوقات بیمه‌ای کارخانه رنگین نخ به تامین اجتماعی را بیش از ۲۴۰ میلیون تومان ذکر کرد و گفت: با وجود اینکه کارفرما ماهانه از حقوق کارگران مبلغی را به عنوان سهم کارگر(۷ درصد از حقوق) کسر کرده است اما با کوتاهی در پرداخت بیمه کارگران به سازمان تامین اجتماعی کارگران را دچار مشکلات بیمه‌ای کرده است.
نماینده کارگران سابقه کار کارگران رسمی کارخانه را بیش از ۲۰ سال ذکر کرد و گفت: با فاصله‌ای که در سوابق بیمه‌ای کارگران بوجود آمده است امکان بازنشستگی زود هنگام برای کارگران مقدور نیست.
به گفته وی، ۱۴ نفر از کارگران این کارخانه که اخیرا امکان بازنشستگی با مشاغل سخت وزیان آور را پیدا کرده‌اند به دلیل فواصل بیمه‌ای و ممانعت کارفرما در پرداخت سهم ۴ درصدی خود امکان بازنشستگی را ندارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز