خبرگزاری کار ایران

یک مقام صنفی هشدار داد:

حضور مشکوک «بیمه سلامت» در قرارداد بیمه مکمل کارگران بازنشسته

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۵۳۵

چکیده: در حالی که وظیفه و نقش سازمان بیمه سلامت و سازمان تامین اجتماعی در ارائه خدمات مکمل درمانی کارگران بازنشسته مشخص نیست، در متن قرارداد مورد اشاره نام این دو سازمان در کنار شرکت بیمه «آتیه سازان حافظ» به عنوان طرف‌های معامله با کانون‌عالی کارگران بازنشسته ذکر شده است.

عضو هیأت‌ مدیره کانون کارگران بازنشسته شهرستان تهران از نحوه انعقاد قرارداد جدید بیمه مکمل درمانی کارگران بازنشسته انتقاد کرد.

«علیرضا فرهادی» به ایلنا گفت: در حالی که وظیفه و نقش سازمان بیمه سلامت و سازمان تامین اجتماعی در ارائه خدمات مکمل درمانی به کارگران بازنشسته مشخص نیست، در متن قرارداد مورد اشاره نام این دو سازمان در کنار شرکت بیمه «آتیه سازان حافظ» به عنوان طرف‌های معامله با کانون‌ عالی کارگران بازنشسته ذکر شده است.

این مقام صنفی کارگران بازنشسته گفت: این ابهام حقوقی در قرارداد جدید خرید خدمات مکمل درمانی کارگران بازنشسته می‌تواند باعثایجاد نگرانی‌هایی از بابت وقوع برخی سوءاستفاده‌ها شود.

به باور فرهادی، این احتمال وجود دارد که با اجرای این قرارداد بخش قابل توجهی از امکانات و اموال سازمان تامین اجتماعی به نام سازمان بیمه سلامت، در اختیار گروهی از پزشکان و کادر درمانی قرار گیرد و بابت امور غیر ضروری و بی‌مورد مصرف شود.

وی افزود: به غیر از تمامی انتقاداتی که از منظر اجرای سلیقه‌ای قانون الزام به انعقاد قرارداد خرید خدمات مکمل درمانی برای کارگران بازنشسته وارد است، قرارداد جدید می بایست مانند سالهای گذشته «تنها» میان کانون عالی کارگران بازنشسته به عنوان خریدار و شرکت بیمه آتیه سازان حافظ به عنوان فروشنده منعقد می‌شد.

این مقام صنفی کارگران بازنشسته گفت: نویسندگان متن حقوقی قرارداد جدید تلاش کرده‌اند تا در این معامله بیمه‌ای، سازمان تامین اجتماعی و سازمان بیمه سلامت را هم وارد ماجرا کنند با این حال در متن مورد نظر نقش و وظیفه این سازمان‌ها مبهم باقی‌مانده‌ است.

فرهادی با اشاره به شرایطی که امروز به دلیل علنی شدن بخشی از ریخت و پاش‌های مالی بی‌مورد و غیر قانونی در سازمان تامین اجتماعی ایجاد شده است، گفت: در چنین شرایطی حداقل توقع از مسئولان سازمان تامین اجتماعی دقت بیشتر برای کاهش چنین سوءاستفاده‌هایی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز