خبرگزاری کار ایران

صبح امروز در محل وزارت‌خانه انجام شد:

طرح مطالبات کارگران شرکت واحد در حضور مسئولان وزارت کار

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۰۷۷

چکیده: مدیریت شرکت واحد درحالی به بهانه «حیاتی بودن نوع کار» مانع از تشکیل مجمع عمومی مورد نظر می‌شود که در سالهای اخیر این مسئولان بارها گروه‌هایی از کارگران این شرکت را در ساعات کاری برای شرکت در مراسمات رسمی مختلف اعزام کرده‌اند.

جمعی از نمایندگان کارگران شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران صبح امروز با مسئولان سازمان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دیدار کردند.

«حسن سعیدی» از فعالان اخراجی نهاد مستقل کارگری شرکت واحد، به ایلنا گفت: صبح امروز در پی مراجعه مجدد جمعی از نمایندگان کارگران شرکت واحد، خواسته‌های صنفی کارگران طی جلسه‌ای در حضور مسئولان سازمان تشکلهای کارگری و کارفرمایی وزارت کار مطرح شد.

وی در تشریح این مطالبات گفت: همانطور که پیشتر کارگران شرکت واحد در شکایت‌های کتبی خود خطاب به وزیر کار یاد آور شده بودند، امروز نیز در حضور مسئولان سازمان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی به نحوه برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی کار در شرکت واحد اعتراض شد.

گفتنی است، پیش از این گروهی از کارگران شرکت واحد، طی نامه‌های جداگانه‌ای خطاب وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شده بودند که در برخی مناطق و پایانه‌های شرکت واحد، انتخابات شوراهای اسلامی کار مطابق قانون صورت نمی‌گیرد و عضو کارگری هیات سه نفره تایید صلاحیت کارگران داوطلب عضویت در شورای اسلامی کار بدون تشکیل مجمع عمومی انتخاب می‌شود.

به گفته سعیدی، مدیریت شرکت واحد درحالی به بهانه «حیاتی بودن نوع کار» مانع از تشکیل مجمع عمومی مورد نظر می‌شود که در سالهای اخیر این مسئولان بارها گروه هایی از کارگران این شرکت را در ساعات کاری برای شرکت در مراسمات رسمی مختلف اعزام کرده‌اند.

وی همچنین از اعتراض مراجعه کنندگان به اخراج غیرقانونی گروهی از کارگران شرکت واحد خبر داد و افزود: در جریان این دیدار کارگران خواهان بازگشت به کار همکاران اخراجی خود شدند.

به گفته این عضو سندیکای کارگران شرکت واحد، کارگران مراجعه کنندگان در خصوص اثبات قانونی بودن خواسته‌های خود مستنداتی را ارائه کردند و در نهایت مسئولان وزارت کار وعده پیگیری این خواسته‌ها را دادند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز