خبرگزاری کار ایران

در کهکیلویه وبویر احمدرخ داد؛

بیکاری ۱۵۰۰ کارگر ساختمانی در بخش مسکن مهر

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۱۸۰

چکیده: کارگرانی که هم اکنون بیکار شده‌اند در میادین پر جمعیت شهرهای مختلف استان همانند یاسوج، گچساران، دهدشت.. به امید یافتن کاری تجمع کرده‌اند.

دبیر خانه کارگر استان کهکیلویه و بویر احمد از بیکاری۱۵۰۰ کارگر ساختمانی با اتمام بخش زیادی از پروژه‌های مسکن مهر در استان خبر داد.
«علیرضا جنتیی»، در این زمینه به ایلنا گفت: از مجموع بیش از ۱۷۰۰کارگر ساختمانی که در بخش‌های مختلف مسکن مهر در استان کهکیلویه وبویر احمد مشغول به کار هستند، حدود ۱۵۰۰ نفر به دلیل اتمام پروژه‌های عمرانی مورد نظر بیکار شده‌اند.

او با بیان اینکه ۲۰۰کارگر باقی مانده نیز حداکثر تا پایان سال جاری با تحویل سایر واحد‌ها به مالکان، بیکار می‌شوند افزود: کارگرانی که هم اکنون بیکار شده‌اند هر روز در میادین پر جمعیت شهرهای یاسوج، گچساران، دهدشت و… به امید یافتن کاری جمع می‌شوند.
او با یادآوری اینکه اشتغال در پروژه‌های مسکن مهر مانند سایر طرح‌های عمرانی کشور موقتی بود، در زمینه رکود بازار کار کارگران ساختمانی استان کهکیلویه وبویر احمد گفت: در حال حاضر به دلیل نوسانات مصاخ ساختمانی، بازار کار ساختمان دیگر رونق گذشته را ندارد.
به گفته وی، هدف پیمانکاران ساختمانی از متوقف کردن فعالیتهای ساختمانی پایین آوردن قیمت مصالح ساختمانی است که تبعات آن متوجه کارگران ساختمانی ورکود بازار کار آنان شده است.

این فعال کارگری همچنین اقدامات حمایتی دولت از کارگران ساختمانی را نامطلوب ارزیابی کرد و گفت: کمترین کاری که دولت برای تامین امنیت شغلی این کارگران می‌توانست انجام دهد، ادامه ساخت وساز با هدف تامین مسکن برای اقشار کم در امد و تدبیری جدید برای اشتغال دائمی کارگران ساختمانی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز