خبرگزاری کار ایران

ناهماهنگی دستگاه‌های دولتی سبب شد:

توقف ۴۰ روزه بیمه‌ کارگران ساختمانی تهران بدلیل کاغذبازی دستگاه‌های دولتی

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۱۳۳

چکیده: به دلیل وجود ناهماهنگی میان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و سازمان تامین اجتماعی بر سر تمدید کارت مهارت کارگران ساختمانی، ارائه خدمات بیمه‌ای به این گروه از بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی ممکن است تا ۴۰ روز متوقف شود.

یک فعال صنفی کارگران ساختمانی تهران گفت: به دلیل وجود ناهماهنگی میان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و سازمان تامین اجتماعی بر سر تمدید کارت مهارت کارگران ساختمانی، ارائه خدمات بیمه‌ای به این گروه از بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی ممکن است تا ۴۰ روز متوقف شود.

«حسین امیدی» در این باره به ایلنا گفت: هم اکنون در شعبه ۲۴ اداره تامین اجتماعی شهر تهران تعداد قابل توجهی از کارگران ساختمانی به دلیل نامعلوم بودن وضعیت اعتبار کارت مهارت فنی حرفه‌ای، برای پرداخت حق بیمه و دفترچه‌ بیمه‌های خود با مشکل مواجه‌اند.

وی با بیان اینکه در شهر تهران شعبه ۲۴ مختص ارائه خدمات بیمه‌ای به کارگران ساختمانی است، گفت: مسئولان این شعبه با این استدلال که سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای باید به استعلام آن‌ها در معتبر بودن کارت‌های مهارت تازه تمدید شده پاسخ بدهد، از ارائه خدمات بیمه‌ای به کارگرانی که هنوز وضعیت استعلام کارت مهارت آن‌ها نامشخص است خودداری می‌کند.

این کارگر ساختمانی با یادآوری اینکه به موجب قانون بیمه کارگران ساختمانی، کارگران بیمه شده باید حداقل ۴۰ روز مانده به اتمام اعتبار کارت‌های مهارت خود نسبت به تمدید آن اقدام کنند، گفت: کارگران ساختمانی شهر تهران برای این کار ابتدا به بخشی از تشکیلات سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای که در میدان بهمن قرارداد مراجعه کرده و سپس با کارت‌های تمدید اعتبار شده به شعبه ۲۴ تامین اجتماعی مراجعه می‌کنند.

به گفته این کارگر ساختمانی در تهران، در بیشتر مواقع شعبه ۲۴ تامین اجتماعی با این استدلال که سازمان فنی و حرفه‌ای هنوز به استعلامی که در خصوص صحت اعتبار کار‌ها شده، پاسخی نداده است و از ارائه هرگونه خدمات بیمه‌ای خودداری می‌کند.

وی افزود: این مسئله به دلیل ناهماهنگی‌های اداری است که میان سازمان تامین اجتماعی و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای وجود دارد.

امیدی افزود: این وضعیت در حالی است که از یکسو کارگران ساختمانی به دلیل ماهیت موقت و فصلی بودن کار خود از یکسو قادر به توقف کار خود نیستند و از سوی دیگر نیازمند خدمات سازمان تامین اجتماعی هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز