خبرگزاری کار ایران

تعدیل تدریجی ۴۵۰ کارگر قطعه‌سازی شمال طی دو سال اخیر

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۴۶۶

چکیده: در سال جاری پس از روی کار آمدن دولت آقای روحانی وضعیت کارخانه تغییر کرد و در حال حاضر این کارخانه با مشکلات مالی کمتری روبروست.

رئیس نهاد کارگری کارخانه «صنایع قالب و قطعه سازی شمال» از تعدیل ۴۵۰ کارگر این واحد طی ۲ سال گذشته خبر داد.

«شهرام موسوی» رئیس شورای اسلامی کار کارخانه صنایع قالب و قطعه سازی شمال، واقع در استان مازندران، به ایلنا گفت: این کارخانه که در زمینه تولید سیستمهای سوخت رسانی انواع خودرو فعالیت دارد به دلیل افزایش تحریم‌های اقتصادی کشور‌های غربی ناچار شد بخشی از نیروی کار خود را به دلیل پایین آمدن منابع مالی‌اش ظرف دو سال گذشته به مرور تعدیل کند.

این کارگر کارخانه قطعه‌سازی با بیان اینکه کاهش تولید خودرو سازان، قطعه سازان را نیز با چالش‌هایی مواجه ساخته است، اظهار کرد: کارفرمای این واحد تولیدی به سبب ناتوانی در پرداخت هزینه‌های تولید در سال ۸۹ با پافشاری شهرداری قائم شهر، ناچار شد کارخانه را از حوزه شهری به شهرک صنعتی بشل در سواد کوه انتقال دهد، همین امر بهانه‌ای شد تا تعداد کارگران از ۵۰۰ نفر به ۶۰ نفر کاهش یابد.

او در این زمینه اضافه کرد: علاوه بر تعدیل گسترده، تعدادی از کارگران نیز بدلیل فاصله زیاد محل زندگی تا کارخانه، به طور خودخواسته این کارخانه را ترک کردند.

موسوی با اشاره به ایجاد فضای امید در بخش صنایع پس از روی کار آمدن دولت یازدهم، وضعیت تولید در این کارخانه را «در حال بهبودی» توصیف کرد و افزود: در سال جاری پس از روی کار آمدن دولت آقای روحانی وضعیت کارخانه تغییر کرد و در حال حاضر این کارخانه با مشکلات مالی کمتری روبروست.

موسوی در ادامه سخنان خود به توقف تعدادی از ماشین‌آلات تولیدی این کارخانه در گمرک اشاره کرد و توضیح داد: بخش دیگری از مشکلات کارخانه صنایع قالب و قطعه سازی شمال مربوط به طولانی بودن ساز و کار اداری آزاد سازی برخی از قطعات وارداتی این کارخانه از گمرک است که تولید را با مشکل مواجه کرده است.

رئیس شورای اسلامی کار کارخانه صنایع قالب و قطعه سازی شمال، در خاتمه مشکلات این واحد قطعه‌سازی را از تبعات وجود بحران در کارخانه‌های بزرگ خودروسازی دانست و افزود: امیدواریم در دولت جدید تمهیداتی اندیشیده شود تا امنیت شغلی کارگران در واحد‌های تولیدی و صنعتی تضمین داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز