خبرگزاری کار ایران

عضو کانون انجمن‌های صنفی کارگران:

جلوی نشتی تامین اجتماعی را بگیرید، مشکل کاهش منابع حل می شود

asdasd
کد خبر : ۱۶۳۰۵۴

برای پی بردن به راز کاهش منابع سازمان تامین اجتماعی باید به مدیریت سابق بر این سازمان و فساد گسترده‌ای که شرح آن از سوی رسانه‌ها اعلام شد توجه کرد / اگر جلوی نشتی این سازمان گرفته شود مشکل کاهش منابع هم حل می‌شود.

عضو هیات مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران در واکنش به اظهار نظر اخیر مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی که گفته بود «تاریخچه تاسیس تامین اجتماعی نشان می‌دهد که زاییده کارفرمایان است»، تاکید کرد سازمان تامین اجتماعی حاصل دست رنج کارگران است.

«ناصر چمنی» در این باره به ایلنا گفت: هیچ کارفرمایی تمایل ندارد هزینه اضافه‌ای را تحت عنوان حق بیمه کارگران پرداخت کند و سازمان تامین اجتماعی به قصد صیانت از سلامت و معیشت جامعه کارگری به وجود آمده است.

وی افزود: کارفرما ۲۳ درصد از حق بیمه کارگر را پرداخت می‌کند و این بخش از حق بیمه که به ظاهر توسط کارفرما پرداخت می‌شود همانند مزد پایه و مزایا بخشی از حقوق کارگر به شمار می‌رود، بنابراین منابع سازمان تامین اجتماعی اموال کارگران است و دیدگاه مدیرعامل سازمان انحرافی است.

این فعال کارگری تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی باید پشتوانه تولید و توسعه باشد اما این بدین معنا نیست که ارائه خدمات سازمان کاهش یابد. دفترچه‌های خدمات درمانی تامین اجتماعی همین الان نیز بی‌ارزش است و برای مثال، بیشتر دارو‌ها اعم از داروهای خارجی و ویتامین‌ها را پوشش نمی‌دهد.

به گفته چمنی، خدماتی که سازمان تامین اجتماعی به بیمه شدگان ارائه می‌کند در سطح «حداقلی» قرار دارد و کمتر شدن آن ناممکن به نظر می‌رسد.

وی با اشاره به اظهار نظر اخیر وزیر کار که از کاهش منابع سازمان تامین اجتماعی و به تبع، افزایش سن بازنشستگی خبر داده بود، گفت: زمانی که سازمان تامین اجتماعی در سال ۵۴ شروع به کار کرد، ورودی ۲۹ نفر و خروجی ۱ نفر بود اما الان ورودی ۶/۲ و خروجی ۱ نفر است، بنابراین سازمان حق بیمه کمتری دریافت می‌کند اما این کاهش منابع با درآمدی که طی این سال‌ها از طریق سرمایه گذاری در شرکت‌های شستا، هتل‌ها، کشتیرانی‌ها و… انجام شده است باید جبران شود نه با افزایش سن بازنشستگی.

این فعال کارگری در پایان تاکید کرد برای پی بردن به راز کاهش منابع سازمان تامین اجتماعی باید به مدیریت سابق بر این سازمان و فساد گسترده‌ای که شرح آن از سوی رسانه‌ها اعلام شد توجه کرد و اگر جلوی نشتی این سازمان گرفته شود مشکل کاهش منابع هم حل می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز