خبرگزاری کار ایران

عضو کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران:

کارگران مالکان مطلق سرمایه عظیم تامین اجتماعی اند

کد خبر : ۱۶۹۸۲۵

سرمایه سازمان تأمین اجتماعی از عرق جبین کارگران جمع شده است و جامعه کارگری به هیچ کس اجازه دست‌اندازی به سرمایه خود در سازمان تأمین اجتماعی را نمی‌دهد.

عضو هیئت مدیره کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران گفت: سرمایه سازمان تأمین اجتماعی از عرق جبین کارگران جمع شده است و جامعه کارگری به هیچ کس اجازه دست‌اندازی به سرمایه خود در سازمان تأمین اجتماعی را نمی‌دهد.

«محمد رضا فرز علیان» با اشاره به ساز و کار تجمیع سرمایه این صندوق، به ایلنا گفت: علاوه بر پرداخت مستقیم حق بیمه توسط کارگر، حق بیمه‌ای که توسط کارفرمایان پرداخت می‌شود نیز از جمله حقوق تکلیفی است که از حاصل کار کارگران برداشت و به صورت غیر مستقیم در این صندوق سرمایه‌گذاری می‌شود. بنابراین کارگران مالکان مطلق این سرمایه عظیم هستند اما در تغییرات مدیریتی وقانونی سازمان نظراتشان دیده نمی شوند.

او با بیان اینکه شرکای اجتماعی باید به اندازه آورده خود از سازمان تامین اجتماعی نفع ببرند افزود: این در حالیست که دولت با ۳ درصد سهم بیشترین دخالت ودر آمد را از سازمان تامین اجتماعی می برد.

فرز علیان اضافه کرد: برخی دولت مردان می‌خواهند به نام اصلاح قانون تأمین اجتماعی، بهداشت اجتماعی را به عهده سازمان تأمین اجتماعی بگذارند.

او در ادامه اظهار داشت: کارگران و بازنشستگانی که سال‌ها حق بیمه به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت کرده‌اند برای روزهای درماندگی وپیری، امروز سازمان باید در قبال حق بیمه که دریافت کرده به کارگران وبازنشستگان خدمت درمانی ارائه نماید.

عضو هیئت رئیسه کانون شوراهای محور غرب تهران همچنین تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی خط قرمز کارگران بیمه شده تامین اجتماعی است و کسانی که چشم طمع به اموال آن را دارند مورد غضب کارگران هستند.

وی در بخش پایانی سخنان خود سرمایه سازمان تأمین اجتماعی را حق‌الناس و حفظ و نگهداری از این سرمایه را بر عهده کارگران و بازنشستگان به عنوان وارثاین سازمان دانست و اظهار داشت: کارگران و بازنشستگان برای حفظ و صیانت از سازمان تأمین اجتماعی باید برنامه‌ریزی و حضوری همه جانبه داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز