خبرگزاری کار ایران

وزیرکار در دیدار با کارکنان هیات‌های حل اختلاف:

تحمیل بارمالی جدید به تأمین‌اجتماعی حقوق بیمه شدگان را تضییع می کند

asdasd
کد خبر : ۱۸۷۰۳۸

در هفدهمین روز از ماه رمضان مراسم افطاری جمعی از بیمه شدگان خویش فرمای سازمان تامین اجتماعی و کارکنان شوراهای حل اختلاف محلات به میزبانی سازمان تامین اجتماعی و وزارت کار و امور اجتماعی برگزار شد.

در هفدهمین روز از ماه رمضان مراسم افطاری جمعی از بیمه شدگان خویش فرمای سازمان تامین اجتماعی و کارکنان شوراهای حل اختلاف محلات به میزبانی سازمان تامین اجتماعی و وزارت کار و امور اجتماعی برگزار شد.


حجت الاسلام «محمد مهدی احمدی میانجی» رئیس کل شوراهای حل اختلاف سراسر کشور ومعاون قوه قضاییه در این مراسم به بیان مشکلات صنفی کارکنان شوراهای حل اختلاف پرداخت ودر تشریح آن گفت: این طور تصور می‌شود که فعالیت در شوراهای حل اختلاف طبق قانون فعالیتی افتخاری محسوب می‌شود و این درحالی است که تنها اعضای شوراهای حل اختلاف به واسطه آنکه شغل و محل درآمد دیگری دارند باید به صورت افتخاری فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه به غیر از اعضای اصلی شوراهای حل اختلاف افرادزیادی تحت عنوان کارکنان این مراکز از این طریق فعالیت شغلی دارند افزود: برای این افراد که بعضا دارای تحصیلات دانشگاهی هستند ضروری است که آینده شغلی و تامین اجتماعی آن‌ها مشخص و روشن باشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مشکل عمده کارکنان شوراهای حل اختلاف مسئله عدم برخورداری مرخصی زایمان(ویژه کارکنان زن) و مسئله احتساب سوابق بیمه‌ای گذشته(برای کارکنان اعم از زن و مرد) است گفت: واقعیت این است که این افراد بعضا از سنوات گذشته در این حرفه مشغول بوده‌اند اما متاسفانه به دلیل آنکه در آن زمان تکلیف بیمه تامین اجتماعی آن‌ها نا‌مشخص بود سابقه شغلی برای آن‌ها محسوب نشده است.

وی گفت: از وزارت کار تعاون ورفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی انتظار داریم تا از طریق تمهیداتی امکان احتساب سوابق این گروه از پرسنل را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه مشکل احیای سوابق گذشته این گروه از کارکنان شوراهای حل اختلاف به نبودمنابع مالی برای پرداخت حق بیمه ایام معوقه مربوط می‌شود گفت: اگر مسولان مربوطه موافقت کنند می‌توانیم از طریق تقسیط حق بیمه و نیز محاسبه آن مبلغ به نرخ هر دوره زمانی این مسئله را مرتفع کنیم.

وی درادامه به تشریح عملکرد شورا‌ها ی حل اختلاف پرداخت وگفت: براساس آمارهای موجود این شورا‌ها مجموعا در سالهای ۸۹ تا ۹۲ به ترتیب بین ۳ میلیون و ۶۰۰ تا ۴ میلیون و ۹۰۰هزار پرونده در سال بررسی و مخدومه کرده‌اند.


در ادامه این مراسم علی ربیعی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: تأمین‌اجتماعی متعلق به کارگران و بیمه‌شدگان و سرمایه آن حق‌الناس است و هر برنامه‌ریزی و فعالیتی در این سازمان انجام می‌شود مبتنی بر رعایت حقوق کارگرانی است که سال‌ها حق‌بیمه می‌پردازند تا در زمان بازنشستگی مستمری دریافت کنند.

وی با اشاره به عملکرد شوراهای حل اختلاف در حل و فصل مشکلات مردم اظهار داشت: شوراهای حل اختلاف یک نهاد مدنی و مردمی است که موجب رفع معضلات و مسائل قضایی مردم می‌شود.

ربیعی با بیان اینکه کارکنان شوراهای حل اختلاف اخیراً از بیمه تأمین‌اجتماعی بهره‌مند شده‌اند، افزود: درخصوص احتساب سنوات خدمت کارکنان به سوابق بیمه‌ای آنان باید بارمالی آن لحاظ شود و راهکاری مناسب از سوی دولت و مسئولان بدون تحمیل بارمالی جدید به تأمین‌اجتماعی اندیشیده شود.

همچنین رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی نیز با تبریک هفته تأمین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان و کارکنان این سازمان، گفت: هفته تأمین‌اجتماعی فرصتی است که خدمات و اقدامات این سازمان را معرفی کنیم.

علیرضا محجوب تصریح کرد: با همکاری دولت، مجلس و سازمان تأمین‌اجتماعی قریب به یک سال است که کارکنان شوراهای حل اختلاف کشور بیمه تأمین‌اجتماعی شدند که این اتفاق، کار بزرگی بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز