خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور فنی بیمه‌شدگان سازمان تأمین‌اجتماعی:

رانندگان برون‌شهری مشمول بیمه تامین اجتماعی می شوند

asdasd
کد خبر : ۱۹۴۱۱۶

«رانندگان حمل و نقل عمومی بار و مسافر بین‌شهری به تمامی رانندگان کامیون، کامیونت، اتوبوس، مینی‌بوس و سواری‌های کرایه اطلاق می‌شود که باتوجه به قانون بیمه اجتماعی رانندگان حمل و نقل بار و مسافر بین‌شهری مصوب ۱۸ اردیبهشت سال ۷۹ مجلس شورای‌اسلامی دارای کارت هوشمند رانندگی بوده و در شغل رانندگی با وسیله نقلیه عمومی بین‌شهری اشتغال به کار داشته و فاقد کارفرما هستند، می‌توانند رأساً با پرداخت حق‌بیمه مشمول قانون تأمین‌اجتماعی قرار گیرند.

مدیرکل امور فنی بیمه‌شدگان سازمان تأمین‌اجتماعی اعلام کرد: رانندگان حمل و نقل بار و مسافر بین‌شهری می‌توانند با پرداخت حق‌بیمه مشمول قانون تأمین‌اجتماعی شوند.

به گزارش ایلنا، سیروس نصیری در تشریح جزئیات این خبر گفت: رانندگان حمل و نقل عمومی بار و مسافر بین‌شهری به تمامی رانندگان کامیون، کامیونت، اتوبوس، مینی‌بوس و سواری‌های کرایه اطلاق می‌شود که باتوجه به قانون بیمه اجتماعی رانندگان حمل و نقل بار و مسافر بین‌شهری مصوب ۱۸ اردیبهشت سال ۷۹ مجلس شورای‌اسلامی دارای کارت هوشمند رانندگی بوده و در شغل رانندگی با وسیله نقلیه عمومی بین‌شهری اشتغال به کار داشته و فاقد کارفرما هستند، می‌توانند رأساً با پرداخت حق‌بیمه مشمول قانون تأمین‌اجتماعی قرار گیرند.

وی تصریح کرد: دستمزد مبنای پرداخت حق‌بیمه برای رانندگان می‌نی‌بوس و سواری از سال ۸۱ به بعد معادل ۱/۱ برابر حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار و سایر رانندگان برابر ۱.۳ برابر حداقل دستمزد تعیین شده است.

نصیری گفت: نرخ پرداخت حق‌بیمه رانندگان برون‌شهری معادل ۲۷ درصد است که با بهره‌مندی از کمک دولت به میزان ۱۰درصد(از محل بودجه عمومی دولت) ‌و ۳.۵ درصد(از منابع حاصل از هدفمندسازی یارانه‌ها)، در مجموع ۵.۱۳ تقسیم بر ۲۷ از تمامی حمایت‌های مقرر در قانون تأمین‌ اجتماعی از جمله درمان، حوادث، غرامت دستمزد ایام بیماری، کمک ازدواج و… و همچنین مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی کلی و جزئی، فوت و غرامت نقص عضو به استثنای بیمه‌ بیکاری بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: درصورتی که این قبیل رانندگان در مهلت مقرر قانون طبق ماده ۳۹ قانون تأمین‌ اجتماعی(حق‌بیمه هر ماه تا آخرین روز ماه بعد) از پرداخت حق‌بیمه خود به سازمان خودداری کنند و کارت هوشمند آنان دارای اعتبار باشد، می‌بایست حق‌ بیمه ماه‌های پرداخت نشده را به طور کامل پرداخت کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز