خبرگزاری کار ایران

دبیر انجمن صنفی کارگران ساختمانی پاکدشت خبر داد:

۱۰ هزار کارگر ساختمانی پاکدشت در نوبت بیمه

asdasd
کد خبر : ۲۰۰۰۱۸

در حال حاضربیش از ۱۰ هزار کارگر ساختمانی در نیشابور که کارت مهارت از سازمان فنی حرفه‌ای دریافت کرده‌اند تمامی مراحل اداری استفاده از سهمیه بیمه کارگران ساختمانی را طی کرده‌اند در نوبت هستند.

دبیر انجمن صنفی کارگران ساختمانی پاکدشت از انتظار بیش از ۱۰ هزار کارگر ساختمانی این شهرستان برای قرار گرفتن تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی خبر داد و از توقف بیمه کارگران ساختمانی این شهرستان در سال جاری انتقاد کرد.

«محمد رضا سلطانی» در این باره به ایلنا گفت: در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار کارگر ساختمانی در پاکدشت که کارت مهارت از سازمان فنی حرفه‌ای دریافت کرده‌اند تمامی مراحل اداری استفاده از سهمیه بیمه کارگران ساختمانی را طی کرده‌اند و اکنون در نوبت قرار دارند.

وی افزود؛ از سال ۸۸ که بیمه کارگران به صورت سهمیه‌ای در منطقه پاکدشت اجرا شده فقط حدود ۶ هزار کارگر ساختمانی توانسته‌اند از خدمات بیمه‌ای تامین اجتماعی استفاده کنند. این در حالی است که در طول این چند سال سازمان فنی و حرفه‌ای ۲۰ هزار کارگر کارت مهارت صادر کرده است.

به گفته این فعال صنفی، سهمیه بیمه کارگران ساختمانی هیچگاه عادلانه نبوده و تعداد قابل توجهی از سهمیه بیمه‌ای کارگران ساختمانی به کارگران خارج از این صنف تعلق می‌گیرد و تامین اجتماعی شهرستان پاکدشت در موضوع شناسایی کارگران ساختمانی با انجمن صنفی کارگران ساختمانی همکاری ندارد.

این فعال حقوق صنفی کارگران ساختمانی با اشاره به اعلام آمادگی انجمنهای صنفی برای شناسایی و معرفی کارگران واقعی ساختمانی به سازمان تامین اجتماعی افزود: متاسفانه برخی مسئولان نظارت نهاد صنفی کارگران را نمی‌پذیرد، با این حال تامین اجتماعی از ابتدای سال جاری با تقاضای دریافت آدرس محل کار کارگر برای بازرسی، تعداد ۴۰۰ نفر از بیمه شدگانی که در صنف‌های دیگر از سهمیه بیمه کارگران ساختمانی به صورت غیر قانونی استفاده می‌کردند را شناسایی و بیمه آن‌ها را قطع کرده است.

دبیر انجمن صنفی کارگران ساختمانی شهرستان پاکدشت با بیان اینکه ادامه روند متوقف شدن سهمیه بیمه‌ کارگران ساختمانی لطمات جبران ناپذیری را به آنان وارد می‌کند افزود: در بین کارگران منتظر دریافت سهمیه بیمه، کارگرانی وجود دارند که اعتبار سه ساله کارت مهارت‌شان به اتمام رسیده اما هنوز نتوانسته‌اند برای بیمه شدن سهمیه بگیرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز