خبرگزاری کار ایران

در منطقه ۲۱ تهران:

آتش‌سوزی انبار زباله فعالیت کارخانه شوفاژکار را متوقف کرد / تصویر

asdasd
کد خبر : ۲۰۱۸۸۱

«در یک سال گذشته زمین متروکه‌ای که در قسمت غربی این کارخانه قرار دارد توسط ناحیه ۲ شهرداری منطقه ۲۱ تهران به محل انباشت زباله تبدیل شده است که در ماه‌های اخیر در این این محل حداقل سه بار آتش‌سوزی اتفاق افتاده است.»

آتش سوزی در انبار زباله شهرداری منطقه ۲۱ تهران صبح امروز فعالیت کارخانه «شوفاژ کار» را برای چندمین بار به حالت نیمه تعطیل در آورد.

کارگران کارخانه صنعتی شوفاژ کار با اعلام این خبر به ایلنا گفتند، در یک سال گذشته زمین متروکه‌ای که در قسمت غربی این کارخانه قرار دارد توسط ناحیه ۲ شهرداری منطقه ۲۱ تهران به محل انباشت زباله تبدیل شده است که در ماه‌های اخیر در این این محل حداقل سه بار آتش‌سوزی اتفاق افتاده است.

به گفته کارگران این واحد صنعتی شدت این آتش‌سوزی‌ها که آخرین آن بامداد شنبه(۱۵ شهریور) اتفاق افتاد به حدی است که فعالیت این واحد صنعتی به حالت نیمه تعطیل درآمده است.

در همین رابطه «علی‌مردان علایی» مدیر کارخانه صنعتی شوفاژ کار به ایلنا گفت: در یکسال گذشته تخلیه و نگهداری زباله در مجاورت کارخانه برای این واحد صنعتی و کارکنان آن مشکلاتی همچون بوی آزار دهنده و تردد جانوران موذی را ایجاد کرده است. اما تکرار چند نوبت آتشسوزی در این محل بیش از دیگر مشکلات باعثگرفتاری شده است.

وی افزود: هرچند دلیل وقوع آتشسوزی در انبار زباله‌های شهرداری برای کارکنان شوفاژکار که در مجاورت انبار زباله هستند دقیقا معلوم نیست اما مسئولان شهرداری اینطور عنوان می‌کنند که علت حادثه از احتراق ناگهانی زباله‌های انبار شده ناشی می‌شود.

این مقام کارفرمایی در خصوص پیگیری‌های انجام شده گفت: در این مورد چند بار با مسئولان شهرداری گفت گو کرده‌ایم و طبق وعده آن‌ها قرار بود که این مسئله ساماندهی شود اما تا به امروز وعده آن‌ها محقق نشده است.

در همین رابطه «رنجبر» از اعضای شورای اسلامی کار کارخانه شوفاژ کار به ایلنا گفت: هرنوبت آتش‌سوزی فعالیت بخش‌هایی از کارخانه را به حالت نیمه تعطیل در می‌آورد.

وی بابیان اینکه در این واحد صنعتی نزدیک به ۳۴۰ نفر مشغول کار هستند، گفت: در نتیجه آتشسوزی شب گذشته که خاموش کردن آن تا صبح امروز طول کشید، قسمت‌های انبار، تراش و پشتیبانی با نزدیک به ۷۰ کارگر تعطیل شدند.

نماینده صنفی کارگران کارخانه شوفاژکار بابیان اینکه برای خاموش کردن آتشسوزی تعدادی از ماشین‌های آتشنشانی در محل کارخانه مستقر شده‌اند، افزود: این ماشین‌ها برای مهار آتش از آبی استخری که برای غبارگیری فضای سالن اصلی تولید استفاده می‌شود استفاده کردند که صرف نظر از هزینه آن باعثمی‌شود تا فعالیت کارکنان این بخش به دلیل تصویه نشدن هوای سالن تولید با مشکل مواجه شود.

این فعال کارگری افزود: در شرایط اقتصادی کنونی زیان ناشی از هرگونه توقف کار یک واحد صنعتی در ‌‌نهایت متوجه کارگران آن خواهد بود.

وی افزود: در شرایطی که شورای شهر و شهرداری تهران درصدد انتقال واحدهای صنعتی آلاینده به خارج از محدوده شهری هستند، حداقل انتظار می‌رود که پیمانکاران جابجایی زباله شهرداری در انجام وظایف خود مسئولانه‌تر عمل کننده.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز