خبرگزاری کار ایران

پنجاهمین سال‌گرد ساخت جان‌پناه کارگر در قله توچال

asdasd
کد خبر : ۲۰۱۹۴۴

«عملیات جان پناه توچال که ساخت آن به گروه کوهنوردی کارگران فلزکار و برخی دیگر از گروه‌های کوهوردی وقت منسوب است در سال ۱۳۴۳ صورت گرفت.»

مراسم نکوداشت پنجاهمین سال ساخت «جان‌پناه کارگر بر روی قله توچال» روز گذشته برگزار شد.

به گزاش خبرنگار ایلنا، در این مراسم که صبح روز گذشته در محل جان پناه کارگر واقع در قله توچال برگزار شد، جمعی از هیات‌های کوهنوردی کارگران و گروه‌های کوهنوردی استان البرز حضور داشتند.

در خاتمه این مراسم از لوح فلزی یادبود پنجاهمین سال ساخت جان‌پناه توچال که در مجاورت محل ورودی این مکان نصب شده است، رونمایی شد.

گفتنی است، عملیات جان پناه توچال که ساخت آن به گروه کوهنوردی کارگران فلزکار و برخی دیگر از گروه‌های کوهوردی وقت منسوب است در سال ۱۳۴۳ صورت گرفت.

از اسکندر صادقی‌نژاد کارگر میل‌لنگ‌تراش، ناصر صدری و احمد تاجیک - کارگران تراشکار، محمد ولایتی کارگر پارس آمریکا، رافائل داداش‌لو کارگر کارخانه ارج، محسن عبدلی و مهدی یزدی - کارگران فلزکار، ابوالقاسم گنجه‌ای کارگر لیلاند موتور، ناصر گارسچی کارگر قالبساز، بهمن شهوندی و محمد خسروشاهی – اعضای کانون کوهنوردی تهران به عنوان بانینان ساخت اینجان پناه نامبرده ‌شده و گفته می‌شود که هزینه ساخت و نقل انتقال مصالح مورد نیاز برای احداثاینجان‌پناه که در ارتفاع ۳۹۰۰ متری واقع شده است، از محل پس اندازهای شخصی سازندگان و بدون هیچ گونه کمکی از سوی نهادهای دولتی وقت تامین شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز