خبرگزاری کار ایران

جمعی از کارگران در نامه‌ای به وزیر کار خبر دادند:

شهرداری مانع گازرسانی به شهرک مسکونی کارگران سایپا در کلارک

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۰۶۲

گروهی از کارگران کارخانه خودروسازی سایپا با ارسال نامه‌ای به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از خواسته‌اند تا با متقاعد کردن مسئولان شهرداری کرج امکان استفاده خانواده‌های کارگری ساکن در شهرک ۱۴۴ واحدی کلارک کرج را از گاز شهری فراهم کند.

جمعی از کارگران عضو تعاونی مسکن کارخانه خودرو‌سازی سایپا مدعی‌اند شهرداری کرج در تکمیل پروژه‌گازرسانی شهرک ۱۴۴ واحدی کلارک مشکل‌تراشی می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، این گروه از کارگران کارخانه خودروسازی سایپا با ارسال نامه‌ای به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از علی ربیعی خواسته‌اند تا با متقاعد کردن مسئولان شهرداری کرج امکان استفاده خانواده‌های کارگری ساکن در شهرک ۱۴۴ واحدی کلارک کرج از گاز شهری را فراهم کند.

در این رابطه یکی از کارگران ساکن در این شهرک به ایلنا گفت: عملیات ساخت و ساز شهرک ۱۴۴ واحدی تعاونی مسکن کارگران سایپا حدود ۶ سال پیش در یک قطعه زمین «باغ‌شهر» واقع در منطقه کلارک کرج آغاز شد اما چون مدیران وقت این تعاونی در روند ساخت این پروژه مسکونی مرتکب تخلف شده‌اند، شهرداری کلارک اجازه انتقال گاز شهری به این شهرک را نمی‌دهد.

این کارگر سایپا بابیان اینکه تا امروز اهالی شهرک ۱۴۴ واحدی کلارک کرج، برای جبران تخلف مدیران وقت تعاونی مجبور شده‌اند تا برخلاف قراردادهای منعقد شده برای مالکیت واحدهای ۵۲ میلیون تومانی نزدیک به ۸۰ میلیون تومان هزینه کنند، گفت: از قرار معلوم شهرداری کرج نیز بابت این‌تخلفات برای کل پروژه مبلغی نزدیک به ۹۰۰ میلیون تومان جریمه معین کرده است.

این کارگر عضو تعاونی مسکن سایپا بابیان اینکه پرداخت تمامی این هزینه‌ها آن‌هم بصورت آنی برای خانواده‌های کارگری ساکن این شهرک مقدور نیست افزود: در حال حاضر مسئولانشهرداری کرج به غیر از جلوگیری از برقرار شدن گازشهری از طریق انسداد درب ورودی شهرک، با اقدامات دیگری چون عدم نصب سطل‌های زباله و خود‌داری از آسفالت خیابان‌های شهرک سعی دارند تا به نوعی با تخلفات رخ داده مقابله کنند اما واقعیت این است که ساکنان شهرک به‌هیچ وجه در این ماجرا مقصر نبوده بلکه در عمل مستاجرانی هستند که در آرزوی صاحب‌خانه شدن در این پروژه مسکونی اسم نویسی کرده‌اند.

وی بابیان اینکه در حال حاضر ۳۴ نفر از کارگران عضو تعاونی مسکن ساپیا در خانه‌های ساخته شده در این این شهرک ۱۴۴ واحدی مستقر شده‌اند، گفت: نقطه تلخ مسئله آنجایی است که اهالی شهرک برای تامین آب گرم روزانه خود به ناچار از امکانات ابتدایی همچون «پلوپز برقی» استفاده می‌کنند.

وی بابیان اینکه تا پایان شهریور ماه حدود ۸۰ واحد مسکونی مستقر در این شهرک توسط کارگران عضو تعاونی سایپا تملک خواهد شد، افزود: با توجه به اینکه در آستانه فصل سرما قرار داریم فقدان دسترسی به گاز شهری بر دشواری‌های زندگی ساکنان این شهرک به ویژه خانواده‌های دارای فزندران خردسال و افراد سالمند خواهد افزود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز