خبرگزاری کار ایران

کانون کارگران بازنشسته خطاب به رئیس مجلس:

از ادغام بخش درمان تامین اجتماعی با سایر بیمه‌ها جلوگیری شود

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۵۷۲

«منابع و ذخایر این سازمان به صورت بین نسلی و از محل حق‌الناس و نه بیت‌المال بوده است و در حقیقت به عنوان حقوق حقه کارگران زحمتکش و متعلق به قشری از جامعه است که از آغاز فعالیت سازمان مزبور با پرداخت حق بیمه، تداوم خدمات، پیشرفت و کارآمدی آن را ضمانت کرده‌اند.»

کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیران با ارسال نامه‌ای به «علی لاریجانی»، رئیس مجلس، گفته‌ است ادغام و تشریک منابع بیمه‌ای و درمانی سازمان تامین اجتماعی با سایر بیمه‌ها از جمله سازمان بیمه سلامت ایرانیان از نظر حقوقی، شرعی و عرفی ابهام و ایراد دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در این نامه آمده است سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگ‌ترین نهاد بیمه‌ای کشور چتر حمایتی خود را بر نیمی از جمعیت کشور به خصوص جمعیتی بالغ بر ۲ و نیم میلیون بازنشسته و مستمری‌بگیر گسترانیده است.

نویسندگان این نامه در ادامه گفته‌اند منابع و ذخایر این سازمان به صورت بین نسلی و از محل حق‌الناس و نه بیت‌المال بوده است و در حقیقت به عنوان حقوق حقه کارگران زحمتکش و متعلق به قشری از جامعه است که از آغاز فعالیت سازمان مزبور با پرداخت حق بیمه، تداوم خدمات، پیشرفت و کارآمدی آن را ضمانت کرده‌اند.

کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیران در پایان از رئیس مجلس خواسته‌ است با بهره‌گیری از ظرفیت حقوقی و قانونگذاری مجلس ترتیبی دهد تا با جلوگیری از ادغام بخش درمان سازمان با سایر بیمه‌ها همانند گذشته از منابع و ذخایر بین نسلی سازمان تامین اجتماعی حفظ و صیانت شود.

متن کامل این نامه در ادامه می‌آید:

برادر ارجمند جناب آقای دکتر لاریجانی
رئیس محترم مجلس شورای اسلامی
با عرض سلام و تهیات

احتراما همانگونه که مستحضرید سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگ‌ترین نهاد بیمه‌ای کشور چ‌تر حمایتی خود را بر گستره جمعیتی بیش از نیمی از جمعیت کشور از کل آحاد میهن عزیز اسلامی خصوصا جمعیتی بالغ بر دو و نیم میلیون نفر بازنشسته و مستمری‌بگیر گسترانیده است.

منابع و ذخایر این سازمان اثرگذار به صورت بین نسلی و از محل حق‌الناس و نه بیت‌المال بوده و در حقیقت به عنوان حقوق حقه کارگران زحمتکش و متعلق به قشری از جامعه است که از آغاز فعالیت سازمان مزبور با پرداخت حق بیمه، تداوم خدمات، پیشرفت و کارآمدی آن را ضمانت نموده‌اند. بنا بر این تصدیق می‌فرمایید «اعمال هر گونه سیاستی مبنی بر ادغام و تشریک منابع بیمه‌ای و درمانی سازمان تامین اجتماعی با سایر بیمه‌ها از جمله سازمان بیمه سلامت ایرانیان از سوی جامعه بزرگ بازنشستگان و مستمری‌بگیران غیرقابل تصرف بوده و از مناظر مختلف حقوقی، شرعی و عرفی دارای ابهامات و ایرادات متعددی است» که قطعا اجرای آن اثرات و تبعات ناگواری را در پی خواهد داشت. از این رو از آن برادر بزرگوار استدعا داریم در جایگاه حامی واقعی حقوق اقشار جامعه با بهره‌گیری از ظرفیت حقوقی و قانونگذاری مجلس شورای اسلامی ترتیبی اتخاذ فرمایید تا با جلوگیری از ادغام بخش درمان سازمان با سایر بیمه‌ها، همانند گذشته از منابع و ذخایر بین نسلی سازمان تامین اجتماعی حفظ و صیانت گردد.

شایان ذکر است درخواست فوق‌الذکر با تایید و امضای کلیه اعضای هیات مدیره کانون‌های استانی کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر به شرح پیوست تقدیم حضرتعالی می‌گردد.

توفیق روزافزون تمامی خدمتگزاران صدیق نظام مقدس جمهوری اسلامی را از خداوند منان مسالت می‌نماییم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز