خبرگزاری کار ایران

یک فعال کارگری در قرچک ورامین:

خاک و زباله سلامت کارگران کوره‌پزخانه‌های قرچک را تهدید می‌کند

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۱۹۸

«سلامت کارگران ساکن در بیش از ۱۵ واحد کوره پزخانه‌ قرچک ورامین به دلیل وجود گرد و خاک جاده‌ای و همچنین جمع آوری نشدن زباله‌ ها در خطر است.»

نایب رییس انجمن صنفی کارگران کوره ‏پزخانه ‏های قرچک ورامین از کاهش سلامت کارگران کوره پزخانه به دلیل نداشتن امکانات اولیه ایمنی و بهداشت در محیط کار و محل سکونشان انتقاد کرد.

«جعفر معصومی اصل» در این زمینه به ایلنا گفت: سلامت کارگران ساکن در بیش از ۱۵ واحد کوره پزخانه‌ قرچک ورامین به دلیل وجود گرد و خاک جاده‌ای و همچنین جمع آوری نشدن زباله‌ ها در خطر است.

او با بیان اینکه در هر واحد ۱۰ الی ۱۵خانوار کارگری در کمپ‌ها سکونت دارند در ادامه افزود: این درحالیست که کارفرمایان کوره پزخانه‌ها از ۲۰ سال قبل برای دریافت خدمات دفع زباله و استفاده خودرو‌های حامل آجر از جاده خاکی؛ به ازای هر تن آجر دو درصد به شهرداری قرچک عوارض می‌دهند.

او گفت: عمده‌ترین مشکل ساکنان کوره پزخانه‌های قرچک ورامین آسفالت نبودن جاده منتهی به خیابان فردیس و همچنین جمع آوری نشدن زباله‌ها از سوی شهرداری است.

به گفته وی، به ازای پولی که شهرداری قرچک بابت ارائه خدمات از کارفرمایان کوره پزخانه‌ها می‌گیرند هیچ خدماتی به کارگران ساکن واحد‌های کوره پزخانه نمی‌دهد به همین دلیل سلامت آنان همیشه معرض تهدید قرار دارد.

معصومی در بخش دیگری از این گفتگو به مشکلات بیمه‌ای کارگران اشاره کرد و گفت: کارگران شاغل در کوره پزخانه‌ها با وجود نداشتن ایمنی و بهداشت در کارگاه‌ها و محل سکونت خود، از مشکلات مضاعفی همانند نواقص سوابق بیمه‌ای رنج می‌برند.

نایب رییس انجمن صنفی کارگران کوره ‏پزخانه ‏های قرچک ورامین در خاتمه سخنان خود در رابطه با حمایت دولت از کوره پزخانه‌ها گفت: در شرایط فعلی رکود بازار کار، کارگران شاغل در کوره پزخانه‌ها به ناچار برای تامین هزینه‌های جاری زندگی، شرایط کار در این کارگا‌ها را تحمل می‌کنند و در این زمینه دولت باید از این گروه از کارگران حمایت کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز