خبرگزاری کار ایران

۳۰۰ کارگر شهرداری یاسوج ۶ ماه حقوق دریافت نکرده‌اند

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۳۷۹

«در سالهای اخیر کاهش درآمد شهرداری‌ها باعثشده است این نهاد نتواند به موقع صورت وضعیت‌های مالی پیمانکاران را پرداخت کند و به همین دلیل تاخیر در پرداخت حقوق کارگران بار‌ها اتفاق افتاده است.»

بیش از ۶ ماه از مطالبات معوقه حدود ۳۰۰ کارگر پیمانی خدمات شهری و فضای سبز شهرداری یاسوج که مربوط به سالهای ۹۱ تا ۹۲ می‌شود، تاکنون پرداخت نشده است.

«افراشته» معاونت خدمات شهری شهرداری یاسوج در پاسخ به پی‌گیری ایلنا در مورد مطالبات معوقه کارگران شهرداری یاسوج گفت: مطالبات معوقه کارگران خدماتی شهرداری یاسوج مربوط به دوران مدیریت شهردار سابق یاسوج می‌شود.

او افزود: از زمان آغاز بکار شهردار جدید مطالبات کارگران خدماتی به روز شده و کارگران در دوران تصدی مدیریت جدید تنها حقوق شهریور ماه را دریافت نکرده‌اند اما بخشی از مطالبات شهردار قبل هنوز پرداخت نشده است.

وی در ادامه افزود: در سالهای اخیر کاهش درآمد شهرداری‌ها باعثشده است این نهاد نتواند به موقع صورت وضعیت‌های مالی پیمانکاران را پرداخت کند و به همین دلیل تاخیر در پرداخت حقوق کارگران بار‌ها اتفاق افتاده است.

به گفته وی، در آمد ماهانه شهرداری یاسوج در حدی نیست که بتواند هزینه‌های جاری شهرداری و مطالبات معوقه کارگران خدماتی و فضای سبز را پرداخت کند، به همین دلیل شهرداری بدنبال افزایش اعتبارات و کسب در آمد است.

مطالبات کارگران از ۱۰ تا ۱۶ ماه بود

در این ارتباط همچنین «شیروان وظیفه‌شناس» رئیس شورای شهر یاسوج ضمن تایید تعویق حقوق کارگران خدماتی، کمبود اعتبارات عمرانی شهرداری یاسوج را عامل پرداخت نشدن حقوق کارگران خدماتی و فضای سبز دانست.

او با بیان اینکه مطالبات کارگران شهرداری یاسوج مربوط به شهردار و اعضای شورای شهر سابق شهر یاسوج می‌شود افزود: زمان آغاز بکار اعضای جدید شورای شهر وشهرداری یاسوج از مهر ماه سال ۹۲، این تعداد کارگراز ۱۰ تا ۱۶ ماه حقوق معوقه طلب داشتند که شهرداری با همکاری شورای شهر تا به امروز نیمی از مطالبات کارگران را پرداخت کرده است.

به گفته وی، مجموع بدهی‌های شهرداری سابق یاسوج به پیمانکاران پروژه‌های عمرانی و پیمانکاران پروژه‌های خدماتی و فضای سبز که بخش از آن حقوق کارگران است، بیش از ۳۵ میلیارد تومان براورد می‌شود که به مرور در حال پرداخت آن هستیم.

او با بیان اینکه شهرداری‌ها از جمله موسسات عمومی و غیر دولتی‌اند که هزینه‌های جاری و عمرانی خود را از محل درآمدهای وصولی از شهروندان، موسسات، کارخانجات و عوارض دریافتی از ساخت و سازهای سطح شهر تامین می‌کنند، اظهار داشت: یکی از عوامل رکود بازار ساخت و ساز دریافت عوارض ناعادلانه از پیمانکاران است.

آقای وظیفه‌شناس در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه این تعداد کارگر در سالهای ۹۱ تا ۹۲ زیر نظر چند شرکت پیمانکاری مشغول بکار بودند، افزود: تاخیر در پرداخت صورت وضعیت‌های مالی شرکتهای پیمانکاری زیرمجموعه شهرداری یاسوج، عامل دیگر تعویق حقوق کارگران خدمات شهری و فضای سبز است.

به گفته وی، شهرداری یاسوج تمام تلاش خود را برای به روز کردن حقوق کارگران با تامین اعتبارات مالی و یا با فروش بخشی از مستقلات شهرداری که نیاز به دریافت مجوز دارد بکار گرفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز