خبرگزاری کار ایران

دبیر همایش ارتقای سلامت زنان در محیط کار:

تبعیض‌های جنسیتی در محل کار بر سلامت زنان تاثیر گذار است

asdasd
کد خبر : ۲۱۵۰۶۴

«شورای سیاستگذاری سلامت زنان در محیط کاری، ۲۷ نوع محیط کاری از منزل تا غسالخانه را فهرست کرده، اما درک سلامت زنان در این محیط‌ها مبتنی بر شواهد علمی نیست.»

دبیر علمی نخستین همایش ملی ارتقای سلامت زنان در محیط کار با بیان اینکه سلامت زنان در محیط کاری تهدید می‌شود، گفت: تبعیض‌های جنسیتی روی سلامت زنان تاثیر می‌گذارد.

دکتر «نسترن کشاورز محمدی» روز یکشنبه در همایش ملی ارتقا سلامت زنان در محیط کار که در سازمان محیط زیست برگزار شد، افزود: زنان با همه شایستگی‌هایی که در محیط کار دارند، از فرصت‌های کمتری برای ارتقا برخوردار هستند و این مساله موجب استرس، سردرد و عدم رضایت شغلی آنان می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تهدیدات سلامت زنان در انواع محیط‌های کاری متفاوت است و این فقط به خاطر تفاوت‌های خلقتی نیست بلکه به دلیل تفاوت‌های فرهنگی و اجتماعی زنان نیز هست.

دبیر علمی نخستین همایش ملی ارتقای سلامت زنان در محیط کار تصریح کرد: به اندازه کافی به سلامت زنان در کشور توجه نشده و بخش مهمی از عوامل که در سلامت زنان به آن پرداخته شده، بیشتر عوامل جسمی بوده، بطور مثال به عوارض شب کاری پرستاران زن پرداخته شده است.

کشاورز محمدی گفت: شورای سیاستگذاری سلامت زنان در محیط کاری، ۲۷ نوع محیط کاری از منزل تا غسالخانه را فهرست کرده، اما درک سلامت زنان در این محیط‌ها مبتنی بر شواهد علمی نیست.

وی با اشاره به تحقیقات ارسال شده به نخستین همایش ملی ارتقای سلامت زنان در محیط کار افزود: عمده این مقالات درباره استرس و سپس اختلالات اسکلتی و عضلانی در محیط کار بوده و درباره عوامل شیمیایی و مسایل حقوقی در محیط کار هر کدام فقط یک مقاله ارسال شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز