خبرگزاری کار ایران

نتیجه غربال‌گری اعتیاد در واحدهای صنعتی کاشان:

کارگران معتاد عمدتاً مواد صنعتی مصرف می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۲۵۳

«این همایش با موضوع اعتیاد در محیط کار به منظور آشنایی مقرری بگیران بیمه بیکاری که در معرض آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد قراردارند برگزار شد.»

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کاشان گفت: طبق نتیجه آزمایش اعتیاد که در ۱۴ شرکت صنعتی بالای ۵۰ نفر کارگر در شهرستان کاشان انجام گرفته است، افرادی که نتیجه آزمایش آنان مثبت بوده عمدتا از مواد مخدر جدید و صنعتی استفاده می‌کنند.

حسن رمضانی روز گذشته در حاشیه نخستین همایش آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با موضوع اعتیاد در محیط کار درباره هدف از برگزاری این همایش به خبرنگار ایلنا گفت: این همایش با موضوع اعتیاد در محیط کار به منظور آشنایی مقرری بگیران بیمه بیکاری که در معرض آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد قراردارند برگزار شد.

این مقام دولتی افزود: با توجه به اینکه بالغ بر دو سوم از جمعیت شهرستان به صورت مستقیم از خدمات این اداره بهره‌مند می‌شوند برگزاری این همایش آموزشی در راستای وظیفه اصلی‌مان که صیانت از نیروی کار است ضروری بود.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کاشان بر اهمیت موضوع اعتیاد بین مقرری بیگران بیمه بیکاری و پیشگیری از آن تأکید کرد و افزود: با توجه به اینکه اعتیاد به عنوان یک نا به هنجاری اجتماعی جامعه ما را مورد تهدید قرارداده است، موضوع اعتیاد و پیشگیری از آن به ویژه برای مقرر بگیران بیمه بیکاری که از حداقل درآمد برخوردارند و اوقات فراغت قابل توجهی دارند حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه موضوع اعتیاد در ۱۴ شرکت ۵۰ نفر به بالا توسط این اداره در شهرستان کاشان مورد غربالگری قرار گرفته است، گفت: آزمایشات نشان دهنده این است که معضل اعتیاد را باید در محیط‌های کار بیش از پیش مورد توجه قرار داد.

وی خاطرنشان کرد: ظرف ماه‌های مرداد، شهریور و مهرماه سال جاری برای اولین بار با هماهنگی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان موفق شدیم غربالگیری را در محدوده شهرکهای صنعتی و ۱۴ کارگاه بالای ۵۰ نفر در سطح شهرستان انجام دهیم.

حسن رمضانی یکی از وظایف اصلی وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی را صیانت از نیروی کار دانست و آمادگی کامل این اداره کل را برای همراهی و همکاری با مقرری بیگیران بیمه بیکاری که خود و یا بستگان درجه یک آن‌ها در دوره درمان اعتیاد هستند را اعلام کرد و گفت: این افرادمی توانند از مدت حداکثری بیمه بیکاری بهره‌مند شوند.

وی بیشترین زمان حضور هر فرد در یک زمان مشخص و ثابت از شبانه روز را در محیط و فضای کاراعلام کرد و یاد آورشد: محیط‌های کاری باید با همکاری و تعامل کارفرمایان به محیط‌هایی پاک و عاری از اعتیاد تبدیل شود.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کاشان تبدیل نیروی انسانی به سرمایه انسانی در کارگاه‌های تولیدی را ار مهم‌ترین اهداف اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد و افزود: این مهم در راستای تحقق فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر ارتقا و افزایش تولید ملی در جامعه اسلامی است.

رمضانی توجه به رشد جمعیت باهدف تامین نیروی انسانی در منطقه شهرستان‌ها حائز اهمیت اعلام کرد و بیان داشت: در راستای تأمین نیروی انسانی در منطقه کاشان کلیه بانوان باردار و شیرده از مدت حداکثری بیمه بیکاری برخور خواهند بود.

وی تصریج کرد: کلیه مقرری بگیران بیمه بیکاری که در دوره درمان ترک اعتیاد باشند حداکثر مساعدت را در مدت زمان پرداخت بیمه بیکاری به خانواده‌های درجه یک آن‌ها خواهیم کرد.

نخستین همایش آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با موضوع اعتیاد در محیط کار روز گذشته با حضور بالغ بر ۱۲۰ نفر از مقرری بیگیران بیمه بیکاری و اعضای کار کارگروه مبارزه با مواد مخدر فرمانداری ویژه شهرستان، مرکز اورژانس اجتماعی اداره بهزیستی و جمعی از کارفرمایان واحدهای صنعتی کاشان درسالن اجتمات اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی این شهرستان برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز