خبرگزاری کار ایران

روز مبازره با خشونت علیه زنان؛

بهره‌مندی از امنیت شغلی و اجتماعی حق ذاتی زنان است

asdasd
کد خبر : ۲۲۷۵۸۵

«آمار‌های کمیتهٔ زنان سازمان ملل نشان می‌دهد از هر سه زن یک زن در معرض انواع خشونت‌های کلامی و غیرکلامی قرار گرفته است.»

بر اساس گزارش های منتشر شده از سوی کمیتهٔ زنان سازمان ملل متحد، بیشتر زنانی که در محیط های مختلف کاری و اجتماعی در جهان مورد خشونت قرار می‌گیرند در مورد آنچه بر آن ها می گذرد سکوت می کنند. گزارش ها نشان می دهد زنان کارگری که امکان سوءاستفاده جنسی از آنان توسط کارفرمایانشان بسیار بالاست و توأمان مورد خشونت کلامی و شوخی‌های جنسی همکاران مردشان قرار می‌گیرند، ترجیح می‌دهند در مورد آنچه بر آن‌ها می‌گذرد سکوت کنند. دلیل این امر عمدتا عدم اعتماد به سیستم دادرسی عادلانه عنوان شده است.

به گزارش ایلنا، آمار‌های کمیتهٔ زنان سازمان ملل نشان می‌دهد از هر سه زن یک زن در معرض انواع خشونت‌های کلامی و غیرکلامی قرار گرفته است.

نتایج مربوط به این گزارش حاکی از آن است که ۳۵ درصد از زنان در سراسر جهان انواع خشونت‌های کلامی، غیرکلامی را تجربه کرده‌اند. همچنین برخی مطالعات نشان می‌دهد، ۷۰ درصد از زنان عمدتا تحت خشونت جنسی ویا فیزیکی شریک زندگی خود قرار گرفته‌اند.

کمیتهٔ زنان سازمان ملل همچنین ضمن یاداوری پیمان پکن در ارتباط با کاهش موارد منع خشونت علیه زنان به دولت‌ها، نهاد‌های اجتماعی، مدارس، حوزهٔ کسب و کار تاکید کرده تا سازو کارهای مناسبی را برای از بین بردن اشکال مختلف خشونت علیه زنان تعریف کنند، زیرا برخورداری از امنیت شغلی و اجتماعی عاری از خشونت حق ذاتی زنان است.

در ایران در سال ۸۳ طرح ملی خشونت علیه زنان به همت جمعی از اساتید دانشگاه‌های مختلف کشور انجام شد. گزارش‌های این تحقیقات هنوز برای عموم مردم منتشر نشده است، اما در کتابخانه مرکز پژوهش وزارت کشور برای روزنامه نگاران، پژوهشگران و دانشجویان قابل دسترس است. آمارهای طرح ملی نشان می‌دهد که ۶۶ درصد زنان ایرانی، از اول زندگی مشترکشان تاکنون، حداقل یک بار مورد خشونت قرار گرفته‌اند. با این حال بر اساس این تحقیق، میزان و انواع خشونت خانگی در استان‌های مختلف ایران از تنوع و تفاوت‌های زیاد و معناداری برخوردار است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز