خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه کارگر مازندران:

کارت زرد مجلس به وزیر کار دغدغه «کارگری» نداشت

asdasd
کد خبر : ۲۲۷۸۸۴

«به دلیل سیاست‌های نادرست اقتصادی هشت سال گذشته، بازار کار کشور بیش از هر زمان دیگری متزلزل شده است، بطوری که سالهاست که فعالیت‌های سوداگرایانه و غیر مولد بیشترین میزان جذب سرمایه را به خود اختصاص داده است.»

به باور دبیر خانه کارگر مازندران، اگر نمایندگان مجلس دغدغه کارگران را داشتند می‌بایست در جلسه روز گذشته به جای دادن کارت زرد از عملکرد وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تقدیر می‌کردند.

«نصرالله دریابیگی» با اعلام این خبر به ایلنا گفت: به دلیل سیاست‌های نادرست اقتصادی هشت سال گذشته، بازار کار کشور بیش از هر زمان دیگری متزلزل شده است، بطوری که سالهاست که فعالیت‌های سوداگرایانه و غیر مولد بیشترین میزان جذب سرمایه را به خود اختصاص داده است.

وی با یادآوری اینکه فعالیت اقتصادی سوداگرایانه از اساس و پایه با مفاهیمی چون حقوق اجتماعی و اقتصادی نیروی انسانی بیگانه است، افزود: در چنین شرایطی تنظیم روابط کار امری محال و نشدنی است؛ زیرا اساس این شیوه اداره اقتصاد بر منع هرگونه دخالت و حمایت دولت از کارگر استوار شده‌ است.

این فعال صنفی افزود: در حال حاضز نیز این نگرانی وجود دارد که تیم اقتصادی دولت تحت تاثیر تفکرات منصوب به جریان سرمایه داری همچون اتاق بازرگانی و اتاق صنایع و معادن نسبت به حمایت از نیروی انسانی بی‌انگیزه باشد،

افزود: در چنین شرایطی کار سازمان‌های دولتی که وظیفه اصلی آن‌ها تنظیم بازارکار و تامین حمایت‌های اجتماعی است بیش از هر زمان دیگری دشورا خواهد بود.

وی بابیان اینکه جامعه کارگری ایران از‌‌ همان ابتدای انقلاب اسلامی به خواست امام خمینی انقلابی و سیاسی بوده است، افزود: همین روحیه سیاسی و انقلابی است که باعثشد کارگران با تشکیل شوراهای اعتصاب در پیروزی انقلاب نقش کلیدی داشته باشند و در ادامه دشواری‌های اقتصادی سالهای جنگ را صبورانه تحمل کنند و در سالهای بعد نیز با همین روحیه در عرصه‌های مختلف سیاسی اجتماعی حاضر شوند.

دریابیگی افزود: اگر انتخاب شدن یک وزیر کابینه دولت از جامعه کارگری باعثمی‌شود تا نمایندگان مجلس شورای اسلامی نگران آلوده شدن وظایف و تکالیف قانونی دولت به مسائل سیاسی شوند پس چطور تاکنون در مقابل موضعگیری‌های سرمایه سالارانه دیگر اعضای کابینه سکوت کرده‌اند.

این فعال صنفی از نگاه غالبی که در بدنه اجرایی دولت در خصوص توسعه مناطق آزاد تجاری و تعدیل بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی وجود دارد خبر داد و گفت: اگر مجلس نگران مداخله گروه‌های سیاسی در دولت است چرا تنها توجه خود را متوجه وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی کرده و در مقابل چنین صحبت‌هایی سکوت کرده است.

دریابیگی گفت: باید بپذریم که وقتی به دلیل بی‌تدبیری قواعد قانونی و اخلاقی در مناسبات اقتصادی یک جامعه رنگ می‌بازد، یادآوری الزامی بودن رعایت این قواعد به جامعه امری مشکل خواهد بود.

وی افزود: اینکه امروز وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در صدد توسعه نظام بیمه‌های اجتماعی یا ارتقاء حمایت‌های اجتماعی از طبقات محروم و آسیب پذیر است در واقع تلاشی برای آن است که جامعه را به رعایت حقوق فراموش شده طبقات فرودست فراخواند.

به باور دریابیگی در چنین شرایطی دور از انتظار نخواهد بود که مجریان چنین سیاست‌هایی تحت تاثیر تفکر موجود اقدامات وزیر کار را با بدبینی زیر سوال ببرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز