خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کار یزد:

گسترش مشاغل سبز به افزایش اشتغال پایدار می‌انجامد

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۴۹۲

«کار و فضای شغلی زمانی در کشور تاثیرگذار است که سیستم‌ها در کاهش اثرات زیست محیطی صنعتی و واحدهای شغلی از طریق کاهش مصرف انرژی و منابع، کاهش انتشار آلاینده‌ها، کاهش زباله در حفظ محیط زندگی و کار به فعالیت بپردازند.»

یک مقام دولتی در استان یزد زمینه سازی برای گسترش صنایع سازگار با محیط و مشاغل سبز را برای بهینه سازی الگوی مصرف، حفاظت از محیط زیست و افزایش اشتغال پایدار مهم ارزیابی کرد.

به گزارش ایلنا، «محمد حسین ریاحی» مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد امروز(۲۷ آذر) در نشست شورای هماهنگی این اداره کل که با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست و مدیران دستگاه‌های تابعه برای عملیاتی کردن تفاهم نامه همکاری با محیط زیست برگزار شد، گسترش مشاغل سبز را یکی از اقدامات مهم در برون رفت از مشکلات زیست محیطی و افزایش اشتغال دانست.

وی افزود: کار و فضای شغلی زمانی در کشور تاثیرگذار است که سیستم‌ها در کاهش اثرات زیست محیطی صنعتی و واحدهای شغلی از طریق کاهش مصرف انرژی و منابع، کاهش انتشار آلاینده‌ها، کاهش زباله در حفظ محیط زندگی و کار به فعالیت بپردازند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان استقرار صنایع جدید با در نظر گرفتن موضوع آمایش سرزمین را برای استان یزد ضروری دانست.

ریاحی تاکید کرد: برای گسترش مشاغلی که با شرایط اقلیمی استان مناسب باشد نیازمند هدایت رشته‌های تحصیلی متناسب با محور توسعه هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان نیز در این جلسه گفت: مولفه‌های زیست محیطی در اطراف ما، همه افراد جامعه را درگیر می‌کنند و رسیدگی و حفظ آن به عهده همه افراد و سازمان هاست.

سید حسین سادات موسوی افزود: عمده برنامه‌ها و سیاست‌های موجود نیز بر آگاه سازی و فرهنگ سازی در این راستا متمرکز شده است.

وی اظهار داشت: استان یزد از مناطقی است که نیازمند صنایع کم آب خواه است و بررسی مسائلی از این قبیل نیازمند کار‌شناسی و همکاری نهادهای مربوطه است.

در این جلسه در زمینه وضعیت واحدهای صنعتی، شرایط اقلیمی –اقتصادی استان، سلامت محیط شغلی و سایر محورهای توسعه مشاغل سبز در استان نصمیم گیری شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز