خبرگزاری کار ایران

گزارش خبری؛

کاهش ۲ درصدی نرخ مشارکت اقتصادی زنان طی یک سال

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۰۵۱

«بررسی نرخ بیکاری جمعیت ۱۰ ساله و بیشتر نشان می‌دهد که این شاخص در تابستان ۱۳۹۳ نسبت به تابستان ۱۳۹۲،۹ درصد کاهش یافته است. این نرخ در نقاط شهری ۱/۵ درصد کاهش و در نقاط روستایی ۸درصد افزایش داشته است.»

بر اساس جدید‌ترین گزارش مرکز آمار ایران از نتایج آمار گیری نیروی کار، نرخ مشارکت اقتصادی زنان ۱/۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، گزارش مرکز آمار ایران در تابستان سال جاری که روز ششم دی ماه منتشر شد نشان می‌دهد نرخ بیکاری به ۹/۵ درصد رسیده است. بر این اساس نرخ بیکاری مردان ۷/۹ درصد و بیکاری زنان ۱۸ درصد بوده است. نرخ مشارکت اقتصادی و تغییرات آن مطابق نتایج به دست آمده در فصل تابستان نرخ مشارکت اقتصادی برای جمعیت در سن کار بالای ۱۵ سال، ۴۰/۵ درصد بوده است. این شاخص در بین مردان ۶۸/۸ درصد و در بین زنان ۱۲/۷ درصد محاسبه شده است. همچنین نتایج این گزارش نشان می‌دهد درصد جمعیت فعال ۱۰ ساله و بیشتر در نقاط روستایی بیشتر از نقاط شهری است، به طوری که نرخ مشارکت اقتصادی در نقاط روستایی ۳۹/۸ درصد و در نقاط شهری ۳۶/۲ درصد بوده است.

مقایسه نرخ مشارکت اقتصادی در گروه‌های سنی نشان می‌دهد بیشترین نرخ مشارکت اقتصادی(۵۵/۵ درصد) در گروه سنی ۳۰-۳۴ ساله بوده است. این شاخص در بین مردان گروه سنی ۳۵-۳۹ ساله با ۹۴/۵ درصد و زنان برای گروه سنی‌های ۲۹-۲۵ ساله با ۱۹/۲ درصد بیشترین مقادیر را به خود اختصاص داده‌اند.

بررسی تغییرات نرخ مشارکت اقتصادی نشان می‌دهد که در تابستان ۱۳۹۳ نسبت به تابستان ۱۳۹۲، این شاخص در جمعیت ۱۰ ساله و بیشتر ۲ درصد کاهش داشته است. این شاخص در نقاط شهری ۲ درصد و در نقاط روستایی ۱/۸ درصد کاهش داشته است. این شاخص در بین مردان ۲ درصد و در بین زنان ۱/۹ درصد کاهش یافته است.

چند درصد جمعیت بیکارند؟

شاخص نرخ بیکاری نشان می‌دهد چند درصد از جمعیت فعال بیکارند. بر اساس نتایج به دست آمده در فصل بهار، نرخ بیکاری جمعیت ۱۰ ساله و بیشتر در کل کشور ۹/۵ درصد بوده است. این شاخص در بین مردان ۷/۹ درصد و در بین زنان ۱۸ درصد محاسبه شده است. این در حالی است که بر اساس این یافته‌ها چنانچه جمعیت فعال ۱۵ ساله و بیشتر در نظر گرفته شود، نرخ بیکاری ۹/۵ درصد به دست می‌آید.

بررسی نرخ بیکاری جمعیت ۱۰ ساله و بیشتر نشان می‌دهد که این شاخص در تابستان ۱۳۹۳ نسبت به تابستان ۱۳۹۲،۹ درصد کاهش یافته است. این نرخ در نقاط شهری ۱/۵ درصد کاهش و در نقاط روستایی ۸درصد افزایش داشته است. همچنین در بین مردان ۲ درصد و در بین زنان ۳ درصد کاهش یافته است.

نرخ بیکاری جمعیت ۱۰ ساله و بیشتر در تابستان ۱۳۹۳ نسبت به بهار ۱۳۹۳،۱/۲ درصد کاهش یافته است. این شاخص در نقاط شهری ۱ درصد و در نقاط روستایی ۰/۵ درصد کاهش یافته است. همچنین تغییرات این نرخ در بین مردان ۱/۱ درصد و در بین زنان نیز ۱/۳ درصد کاهش یافته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز