خبرگزاری کار ایران

تأخیر سه ماهه در پرداخت حقوق ۲۹ کارگر سیمان کارون

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۵۵۳

«ما از اول مهر ماه سال جاری فعالیت مجدد خود را با وساطت مسئولان به ویژه استانداری آغاز کردیم اما در طول سه ماه گذشته کارفرما هیچ حقوقی به ما پرداخت نکرده است.»

منابع خبری ایلنا در کارخانه «سیمان کارون» واقع در شهرستان مسجد سلیمان از بلاتکلیفی ۲۹ نفر از کارگران قرار دادی این واحد تولیدی بعد از بازگشت به کار خبر داد و گفت: این کارگران از مهر ماه سال جاری هیچ حقوقی دریافت نکرده‌اند.

منابع خبری ایلنا در کارخانه سیمان کارون پیش از این اعلام کرده بودند که ابتدای شهریورماه سال جاریتعداد ۶۵ نفراز کارگران قراردادی شاغل در کارخانه سیمان کارون در شهر «گلگیر» شهرستان مسجد سلیمان به بهانه اتمام قرار داد کاری اخراج شدند که ۲۹ نفر از آنان با وساطت نهادهای دولتی مستقر در استان همچون استانداری، فرمانداری، اداره کار و اعضای شورای شهر «گلگیر» به کار بازگشتند.

بر اساس این گزارش، این واحد تولید کننده سیمان بیش از ۷۰۰ کارگر رسمی و قراردادی دارد که کارگران رسمی ۴۰۰ نفر هستند. کارگران قرار داد ی هم با سوابق یک تا ۱۵ سال زیر مجموعه یک شرکت پیمانکاری تامین کننده نیروی انسانی کار می‌کنند.

یکی از ۲۹ کارگر سابقا اخراجی سیمان کارون در تشریح مطالبات خود و همکارانش گفت: ما از اول مهر ماه سال جاری فعالیت مجدد خود را با وساطت مسئولان به ویژه استانداری آغاز کردیم اما در طول سه ماه گذشته کارفرما هیچ حقوقی به ما پرداخت نکرده است. او در ادامه اظهار داشت: علاوه بر آن بیمه ما نیز به صورت ناقص به تامین اجتماعی پرداخت شده است.

به گفته این کارگر، کارگران سه ماه است که بدون قرار داد به صورت مجانی برای کارخانه سیمان کارون کار می‌کنند و کارفرما به بهانه نداشتن منابع مالی کافی از پرداخت حقوق آنان طفره می‌رود. این در حالیست که سایر کارگران رسمی و قرار دادی این کارخانه تقریبا به موقع حقوقشان را دریافت می کنند.

او در خاتمه اظهار داشت: همچنین کارفرما اجازه اضافه کاری، جمعه کاری و کار کردن در سایر روزهای تعطیل رسمی را به این ۲۹ کارگر نمی‌دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز