خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل این سازمان:

کارکرد تأمین اجتماعی تولید امنیت اجتماعی برای نیروهای مولد است

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۵۲۹

«این سازمان در هر ماه ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای ارایه خدمات به بیمه شدگان و بازنشستگان هزینه می‌کند که از این مقدار ۲ هزارو ۲۰۰ میلیارد تومان بابت مستمری بازنشستگان و مابقی در بخش‌های درمانی و سایر بخش‌ها هزینه می‌شود.»

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به تجارب ناخوشایند این سازمان در سال‌های گذشته گفت: با ایجاد نقطه عطفی در عرصه سیاسی و اجتماعی کشور، این سازمان نیز ضمن خروج از حاشیه‌ها به فعالیت‌های اصلی خود که کارکرد‌های بیمه‌ای، درمانی و صیانت از منابع است، بازگشت.

به گزارش ایلنا، سید تقی نوربخش در همایش سراسری مدیران درمان سازمان تامین اجتماعی، بر لزوم برنامه ریزی مدون برای تغییر نظام مدیریت بیمارستانی به منظور مدیریت علمی مراکز درمانی تأکید کرد و گفت: این سازمان در شرایط کنونی در نقطه عطف و شرایط خاصی قرار گرفته است.

وی با اشاره به وظیفه اصلی سازمان تأمین اجتماعی گفت: کارکرد این سازمان تولید امنیت اجتماعی برای کارگران و نیروهای مولد است.

دکتر نوربخش گفت: سازمان تأمین اجتماعی با اقتدار کامل به خدمت رسانی می‌پردازد و از سوی دولت با هیچ مداخله غیر اصولی و غیر منطقی روبرو نیست.

وی افزود: گواهی می‌دهم تنها دغدغه تمامی ارکان سازمان تأمین اجتماعی حفظ منابع سازمان و انجام مأموریت هاست.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به مصارف این سازمان ظهار داشت: مصارف سازمان در ۳ بخش تعهدات بلند مدت، پرداخت مطالبات مراکز طرف قرارداد و هزینه‌های مربوط به مراکز ملکی است.

وی تصریح کرد: این سازمان در هر ماه ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای ارایه خدمات به بیمه شدگان و بازنشستگان هزینه می‌کند که از این مقدار ۲ هزارو ۲۰۰ میلیارد تومان بابت مستمری بازنشستگان و مابقی در بخش‌های درمانی و سایر بخش‌ها هزینه می‌شود.
دکتر نوربخش گفت: بخش‌های بیمه‌ای واقتصادی با همت و کار کار‌شناسی تجهیز منابع را انجام می‌دهند.

وی افزود: پرداخت به روز مطالبات مراکز طرف قرارداد سازمان تأمین اجتماعی ضمن افزایش اعتبار دفترچه‌های درمانی موجب بهبود تعامل باجامعه پزشکی و احیاء اعتبار این سازمان نزد مخاطبان شده است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: در بخش اقتصادی و سرمایه گذاری نیز شاهد ارتقاء و بهبود عملکرد هستیم به صورتی که ماهانه ۴۰۰ تا ۴۵۰ میلیارد تومان در این بخش وصولی داریم.

وی تصریح کرد: سازمان تأمین اجتماعی با این حجم گسترده از مأموریت‌ها نیازمند برنامه ریزی راهبردی است که تدوین آن مورد توجه قرار گرفته است.
دکتر نوربخش حفظ منابع درمانی سازمان را از دست آوردهای برنامه محوری، همگرایی جامعه کارگری، تعامل با نمایندگان مجلس و اتخاذ یک راهبرد مناسب رسانه‌ای دانست وگفت: این سازمان بر مواضع اصولی و قانونی خود همواره پافشاری می‌کند.

وی با بیان اینکه در ابتدای دولت تدبیرو امید دستاوردهای موفقی داشته‌ایم، افزود: پس از این نیاز به نگرش مجدد به ساختار و برنامه‌ها، مدیریت هزینه‌ها، نحوه تجهیز منابع، ارتقاء تعامل با دستگاه‌های بیرونی بر اساس یک برنامه مدون داریم.

دکتر نوربخش اظهار داشت: در بخش درمان کشور با اجرای طرح تحول سلامت، شاهد نقطه عطف دیگری در این حوزه هستیم.
وی تصریح کرد: سازمان تأمین اجتماعی تولید کننده عمده خدمات درمانی در کشور است که برای تغییر نظام مدیریت بیمارستانی و برخورداری از یک رویکرد علمی در اداره مراکز درمانی باید برنامه ریزی مدونی داشته باشد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی خواستار مدیریت مصارف و جلوگیری از تحمیل هزینه‌های بدون برنامه و نظارت دقیق‌تر بر اسناد پزشکی شد و گفت: مدیریت منابع و مصارف در سازمان تأمین اجتماعی به جدیت باید دنبال شود و این امر به نفع بیمه شدگان و سازمان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز