خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل صندوق:

صندوق بازنشستگی کشوری ماهانه ۱۰۰۰ میلیارد تومان کسری دارد

asdasd
کد خبر : ۲۴۰۳۳۹

«سایر نقاط دنیا در حالت معمول به ازای هر ۷ تا ۸ فرد شاغل یک بازنشسته وجود دارد اما در حال حاضر در کشور ما نسبت شاغلان به بازنشسته‌ها کمتر از یک شده است. / بیشترین تعداد بازنشستگان کشوری مربوط به آموزش و پرورش با ۵۶ درصد و ۶۹۷ هزار نفر و حوزه بهداشت و درمان با ۱۴ درصد و ۱۷۲ هزار نفر به خود اختصاص داده‌اند.»

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از کاهش قدرت خرید بازنشستگان زیر مجموعه این صندوق خبر داد و گفت: میانگین دریافتی حقوق بازنشستگان کشوری حدودا یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است که در مقایسه با تورم ۱۰ سال گذشته بسیار ناچیز است.

به گزارش ایلنا، محمود اسلامیان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه صندوق‌های بیمه‌ای با دو معضل بزرگ کمبود اعتبار و کسوراتی که دولت از اعضای این صندوق می‌گیرد مواجه‌اند افزود: صندوق بازنشستگی کشوری هر ماه با هزار میلیارد تومان کسری اعتبار روبه‌رو است به همین دلیل ماهانه برای پرداخت حقوق بازنشستگان زیرمجموعه خود با مشکلات زیادی مواجه می شود.

به گفته وی، صندوق بازنشستگی هم اکنون به حدود یک میلیون و ۲۲۳ هزار نفر بازنشسته دولت خدمات می‌دهد که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ هزار نفر اضافه شده است.

وی یادآور شد: سایر نقاط دنیا در حالت معمول به ازای هر ۷ تا ۸ فرد شاغل یک بازنشسته وجود دارد اما در حال حاضر در کشور ما نسبت شاغلان به بازنشسته‌ها کمتر از یک شده است. بیشترین تعداد بازنشستگان نیز مربوط به آموزش و پرورش با ۵۶ درصد و ۶۹۷ هزار نفر و حوزه بهداشت و درمان با ۱۴ درصد و ۱۷۲ هزار نفر به خود اختصاص داده‌اند.

اسلامیان میانگین سن بازنشستگی در کشور را ۵۱ سال اعلام کرد و گفت: از نظر ما این عدد بسیاری پایین است که خود باعثوارد شدن آسیب به صندوق‌های بیمه‌ای می‌شود و از سوی دیگر تاثیری در اشتغال جوانان نیز نمی گذارد، همچنین هم اکنون حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار بازنشسته تحت پوشش این صندوق قرار دارند که با افراد خانواده‌شان حدود ۴ میلیون نفر هستند و با توجه به اینکه این صندوق یک مرکز بیمه‌ای است و وظیفه و امکان ارائه خدمات تفریحی و سیاحتی و رفاهی به این افراد را ندارد، ما کار را در حد وسع خود انجام می‌دهیم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با تاکید بر تجدید نظر در نوع نگاه و رفتار با بازنشستگان گفت: این صندوق هر ماه هزار میلیارد تومان کسری اعتبار دارد و باید بدانیم که نیاز بازنشستگان فقط نیاز مالی نیست و بحثکرامت انسانی و رسیدگی به آن‌ها مهم‌تر است. ارائه خدمات به بازنشستگان باید به نحوی صورت گیرد که این افراد زحمت کمتری برای رفع نیازمندی خود متحمل شوند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری افزود: در بدو ورود برنامه اعطای وام قرض‌الحسنه ۲ میلیون تومانی به ۲۰۰ هزار بازنشسته مطرح بود که ۸۰ هزار نفر از این تسهیلات بهره‌مند شدند و تا پایان سال مابقی این تعداد نیز از این وام بهره‌مند می‌شوند.

اسلامیان با اشاره به اینکه کل دارایی این صندوق ۱۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است، افزود: در بهترین وضعیت اگر بتوانیم سالانه ۱۰ درصد سود از این دارایی کسب کنیم، سالیانه ۱۴۰۰ میلیارد تومان درآمد خواهیم داشت این در حالی است که باید هر ماه ۱۴۰۰ میلیارد تومان حقوق به بازنشستگان پرداخت کنیم و کل سود شرکت‌ها بابت حقوق یک ماه بازنشستگان کفایت می‌کند. مابقی صندوق‌های بازنشستگی نیز با این مشکلات روبه‌رو هستند.

وی با بیان اینکه تهران با ۲۳ درصد، بالا‌ترین آمار بازنشستگان کشور را به خود اختصاص داده است، ادامه داد: پس از آن استان‌های خراسان رضوی و اصفهان قرار دارند که آمار بازنشستگان آن‌ها به حدود ۷ درصد می‌رسد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوریدر خاتمه افزود البته باید از دولت یازدهم قدردانی کنیم که با وجود مشکلات بسیار هر ماه کسری اعتبار صندوق را تقبل می‌کنند تا بتوانیم حقوق بازنشستگان را به موقع به حسابشان واریز کنیم. دولت حداقل هر ماه ۱۰۰۰ میلیارد تومان در اختیار ما برای جبران کسری اعتبارات قرار می‌دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز