خبرگزاری کار ایران

یکسال سرگردانی کارگران شهرداری آبادان برای دریافت هزینه‌های بیمه تکمیلی

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۴۱۶

«حدود ۶۰۰ نفر از کارگران شاغل در مناطق سه گانه شهرداری آبادان که سال گذشته(۹۲) تحت پوشش بیمه تکمیلی سینا قرار گرفته بودند بعد از گذشت ۱۰ ماه از سال جاری(۹۳) هنوز نتوانسته‌اند هزینه‌های درمانی سال گذشته خود را از این شرکت بیمه گر وصول کنند.»

یک فعال کارگری در شهرستان آبادان از پرداخت نشدن هزینه‌های درمان تکمیلی حدود ۶۰۰ نفر از کارگران مناطق سه گانه شهرداری آبادان در سال ۹۲ خبر داد.

«مصطفی نظری» نماینده کانون شوراهای اسلامی کار در شهرهای آبادان، خرمشهر و اروند کنار با اعلام این خبر به ایلنا گفت: حدود ۶۰۰ نفر از کارگران شاغل در مناطق سه گانه شهرداری آبادان که سال گذشته(۹۲) تحت پوشش بیمه تکمیلی سینا قرار گرفته بودند بعد از گذشت ۱۰ ماه از سال جاری(۹۳) هنوز نتوانسته‌اند هزینه‌های درمانی سال گذشته خود را از این شرکت بیمه گر وصول کنند.

او با بیان اینکه بهانه شرکت بیمه گر در پرداخت هزینه‌های درمانی سال گذشته کارگران شهرداری وصول نشدن ۸۳ میلیون تومان از مطالبات معوقه شهرداری آبادان عنوان می‌شود در ادامه گفت: این در حالی است که شهرداری آبادان سال پیش به ازای هر یک از کارگران و اعضای خانواد‌های‌شان ماهانه مبلغ هفت هزار تومان بابت پوشش بیمه تکمیلی درمان کسر کرده است.

او گفت: به غیر از کسر سهم کارگران، کارفرما ۵۰ درصد از هزینه‌های درمان تکمیلی کارگران شهرداری را متقبل شده است که باید به شرکت بیمه گر بپردازد. اما به دلیل پایبند نبودن شهرداری به تعهدات قانونی‌اش به شرکت بیمه گر کارگران موفق به دریافت هزینه درمان خود نشده‌اند.

نماینده کارگران آبادان ادامه داد: دلیل شرکت بیمه سینا برای پرداخت نکردن هزینه‌های بیمه تکمیلی کارگران شهرداری را وصول نشدن بدهی ۸۳ میلیون تومانی‌اش از شهرداری آبادان است. با این حال شرکت بیمه گر موظف است هر چه سریع‌تر هزینه‌های درمانی سال گذشته کارگران شهرداری را پرداخت کند.

این فعال کارگری با بیان اینکه ادامه روند جاری منجر به افزایش مشکلات مالی و دغدغه‌های روحی برای کارگران شهرداری شده است، اظهار داشت: انتظار داریم مسئولان شهرداری برای رفع مشکلات به وجود آمده برای بیمه شدگان راه حلی بیاندیشند تا این قشر آسیب پذیر را از بلا تکلیفی نجات دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز