خبرگزاری کار ایران

انتقاد از توقف بیمه کارگران ساختمانی / تامین اجتماعی مانع‌تراشی می‌کند

asdasd
کد خبر : ۲۵۰۲۱۶

«این طرح بیشتر بار مالی بیمه کارگران ساختمانی را بر عهده درآمد ناشی از مالیات بر ارزش افزوده گذاشته است، به گونه‌ای که کارفرمایان در عمل از پرداخت حق بیمه معاف شده‌اند.»

یک فعال حقوق صنفی کارگران ساختمانی در شهریار ضمن انتقاد از توقف بیمه کارگران ساختمانی از بهانه تراشی‌های سازمان تامین اجتماعی در مسیر اجرای این قانون انتقاد کرد.

«کاظم احمدیان» با بیان اینکه دولت اصلاح ماده ۵ قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی را برای اجرا به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ کرده است افزود: ظاهرا تامین اجتماعی در مسیر اصلاح بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی نیست بلکه در فکر تغییر آن است.

او افزود: اصلاح ماده ۵ قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی با قانون اساسی مغایرت دارد و از شورای نگهبان می‌خواهیم با آن مخالفت کند.

او افزود: این طرح بیشتر بار مالی بیمه کارگران ساختمانی را بر عهده درآمد ناشی از مالیات بر ارزش افزوده گذاشته است، به گونه‌ای که کارفرمایان در عمل از پرداخت حق بیمه معاف شده‌اند.

احمدیان تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی بر اساس ماده ۵ مکلف است با دریافت هفت درصد حق بیمه سهم بیمه‌شده از کارگر و پانزده درصد مجموع عوارض صدور پروانه از مالک نسبت به تداوم پوشش بیمه تمام کارگران ساختمانی دارنده کارت مهارت فنی اقدام کند و در صورت عدم تامین منابع لازم با تصویب هیات وزیران مجموع عوارض تا ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه هنوز هیچ کارگری با این مصوبه مجلس و ابلاغیه رئیس جمهور بیمه نشده است، در پایان از سکوت وزارت کار نسبت به اجرایی نشدن قانون جدید بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی انتقاد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز