خبرگزاری کار ایران

ناراحتی صهیونیست‌ها از انتخاب کاردینال جدید واتیکان:

او به ایران و حزب الله نزدیک است

کد خبر : ۲۳۰۹۳

اخیرا کاردینال رای فرستاده ای را برای شرکت در کنفرانس ضد صهیونیسم در تهران به این کشور اعزام کرد که در این کنفرانس نمایندگانی از حماس و حزب الله لبنان نیز حضور داشتند.

صهیونیست ها از انتخاب یکی از 6 کاردینال جدید کلیسای کاتولیک از سوی پاپ بندیکت شانزدهم رهبر کاتولیک های جهان ناراحت هستند.

به گزارش ایلنا،عصر ایران گزارش داد:پایگاه خبری " آروتس شوا " اسراییل با انتشار گزارشی نوشت که اسقف اعظم کلیسای کاتولیک لبنان که اخیرا از سوی پاپ به عنوان یکی از 6 کاردینال جدید کلیسای واتیکان انتخاب شده است، دیدگاهی ضد اسراییلی دارد و طرفدار حزب الله و ایران است.

این گزارش با اشاره به سخنان اخیرکاردینال " بچارا پطرس رای" در پاریس که گفته است از حزب الله در برابر جنگ با اسراییل حمایت می کند، نوشت:" مقاماتی از حزب الله لبنان اخیرا در مراسم انتخاب 6 کاردینال جدید واتیکان که یکی از آنها کاردینال "رای" بود در رم شرکت کردند.

این گزارش می افزاید که اخیرا کاردینال رای فرستاده ای را برای شرکت در کنفرانس ضد صهیونیسم در تهران به این کشور اعزام کرد که در این کنفرانس نمایندگانی از حماس و حزب الله لبنان نیز حضور داشتند.

این گزارش می افزاید:" دعوت از حزب الله لبنان برای شرکت در مراسم انتخاب 6 کاردینال جدید در رم، نشانه ای از روابط گرم و دوستانه حکومت ایران با دستگاه حکومت واتیکان است.یکی دیگر از نشانه های این روابط عدم اظهار نظر پاپ در سخنرانی اخیر خود در وین اتریش در جمع دیپلمات های بین المللی بود که وی در سخنان خود در این نشست هیچ اشاره ای به برنامه هسته ای ایران نکرد.

در این گزارش می نویسد ایران و واتیکان تا کنون 8 جلسه دیدار در قالب گفتگوهای دینی بین کلیسای کاتولیک با اسلام در شهر رم برگزار کرده اند. ایران پس از جمهوری دومینیکن بزرگترین هیئت دیپلماتیک را در واتیکان دارد که ماهانه به طور منظم جلسه ای را مشاوران پاپ برگزار می کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز