خبرگزاری کار ایران

محسن هاشمی:

فرماندار گفت نمی‌تواند امنیت مراسم رفسنجان را تامین کند

کد خبر : ۲۴۶۰۰

به‌رغم اعلام آمادگی خانواده مرحوم‌هاشمیان برای تامین امنیت، آیت‌الله به این نتیجه رسیدند که ممکن است برخی با حامیانشان که قشر عظیمی هستند، درگیر شوند و لذا بار دیگر انصراف خود را از سفر به رفسنجان اعلام کردند.

ایلنا:محسن‌هاشمی فرزند آیت‌الله‌ هاشمی روز پنجشنبه به رفسنجان رفت تا در مراسم سالگرد آیت‌الله ‌هاشمیان شرکت کند، او البته به عنوان نماینده پدر به این سفر نرفته بود و می‌گوید به هر حال آیت‌الله ‌هاشمیان از بزرگان رفسنجان و از اقوام نزدیک ما بودند پس وظیفه داشتیم که به این مراسم برویم. او از آرامش مراسم سالگرد رحلت آیت‌الله ‌هاشمیان گفت اما گلایه داشت از برخی رسانه‌های اصولگرا که در پی ساختن فضا بودند،گفت و گوی آرمان را با وی می خوانید،

چه شد که آیت‌الله ‌‌هاشمی تصمیم به سفر به رفسنجان گرفتند اما بعد از مدتی منصرف شدند؟

مرحوم آیت‌الله ‌هاشمیان نماینده ولی فقیه و امام‌ جمعه فقید رفسنجان دارای نسبت خانوادگی نزدیک با آیت‌الله ‌‌هاشمی هستند به نحوی که پسر عموی آیت‌الله و همسرشان خواهر آقای‌‌هاشمی هستند. چند روز قبل همسر مرحوم آیت‌الله ‌هاشمیان و خانواده ایشان از آیت‌الله ‌‌هاشمی رفسنجانی برای حضور در مراسم سالگرد رحلت آیت‌الله ‌هاشمیان دعوت کردند که حاج آقا (آیت‌الله ‌‌هاشمی) به دفتر سفرهای مجمع تشخیص گفتند تا شرایط سفر را بررسی کنند. آنها هم به رفسنجان آمدند و با فرماندار و شورای تامین جلسه گذاشتند، آنها گفتند که نمی‌توانند امنیت مراسم را تامین کنند. پس از این جلسات بود که آیت‌الله عنوان کردند به‌رغم میل باطنی، با این وضعیت به سفر نخواهیم رفت. علت اینکه آیت‌الله از رفتن به سفر منصرف شدند جلوگیری از ایجاد مزاحمت برای ساکنان منطقه بود چون دلشان نمی‌خواست با اقدامات احتمالی گروهی مردم ناراحت شوند.

واکنش خانواده مرحوم آیت‌الله ‌هاشمیان به لغو سفر چه بود؟

پس از اعلام انصراف حاج آقا، خانواده‌ هاشمیان در تماسی اعلام کردند که مشکلی وجود ندارد و خودشان امنیت مراسم را تامین خواهند کرد. به‌رغم اعلام آمادگی خانواده مرحوم‌هاشمیان برای تامین امنیت، آیت‌الله به این نتیجه رسیدند که ممکن است برخی با حامیانشان که قشر عظیمی هستند، درگیر شوند و لذا بار دیگر انصراف خود را از سفر به رفسنجان اعلام کردند. ایشان با صدور پیامی با حضار در مراسم سالگرد آیت‌الله ‌هاشمیان همراهی کردند.

چه کسانی از سوی آیت‌الله ‌‌هاشمی در این مراسم حضور داشتند؟

آقای محمد ‌هاشمی که برادر حاج آقا هستند، من و حجت‌الاسلام علی عسگری در این مراسم حاضر شدیم که البته دلیل حضور من نسبت خانوادگی با خانواده‌‌ هاشمیان بود.

خللی که در برگزاری مراسم ایجاد نشد؟

مراسم در کمال آرامش و با استقبال بی‌نظیر مردم برگزار شد. پس از خوانده شدن پیام آیت‌الله ‌‌هاشمی، شعار «خامنه‌ای زنده باد،‌ هاشمی پاینده باد» از سوی شرکت‌کنندگان در مراسم سر داده شد اما متاسفانه برخی سایت‌های خبری بسیار کم‌لطفی کردند و با انتشار اخبار دروغ و شایعات کذب سبب نارضایتی مردم رفسنجان شدند. این سایت‌ها هدفشان رسیدن به مقاصد سیاسی خودشان بود که به طور حتم با درایت و هوشیاری مردم کرمان و رفسنجان به بن‌بست رسیدند. از سویی باید با کسانی که هجمه به آیت‌الله را در شهر شایعه کرده بودند، برخوردی به‌موقع صورت گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز