خبرگزاری کار ایران

بازرسی‌بدنی‌توهین‌آمیزدرسفارت‌انگلیس

کد خبر : ۳۲۳۸۶

شماری از مراجعه كنندگان به سفارت انگلیس گفته اند كه نیروهای بازرسی از آن ها خواستند بر روی یك صندلی برقی بنشینند؛ تا با استفاده از آن دستگاه، از نبودن سلاح در نشیمن گاه یا دیگر اعضا و منافذ بدن آنها اطمینان یابند.

سفارت انگلیس در افغانستان، مراجعه کنندگان را مانند زندانیان بازرسی بدنی می کند.

به گزارش ایلنا به نقل از العالم؛ روزنامه "دیلی تلگراف" نوشت: "سفارت انگلستان در کابل علاوه بر دستگاه های ثبت اثر انگشتان پا كه در برخی از زندان‌های جهان مورد استفاده قرار می گیرد؛ دستگاه هایی را برای بازرسی نشیمنگاه مراجعه كنندگان اضافه کرده است، تا از وجود نداشتن سلاح در داخل بدن آنها اطمینان یابد‌".

به نوشته دیلی تلگراف، "شماری از مراجعه كنندگان به سفارت انگلیس گفته اند كه نیروهای بازرسی از آن ها خواستند بر روی یك صندلی برقی بنشینند؛ تا با استفاده از آن دستگاه، از نبودن سلاح در نشیمن گاه یا دیگر اعضا و منافذ بدن آنها اطمینان یابند".

دولت انگلستان از اظهار نظر در خصوص این موضوع خودداری کرده است؛ تا مجبور نشود از استفاده از این تجهیزات توهین آمیز دست بكشد.

این موضوع در مطبوعات و رسانه ها به موضوعی طنزآمیز تبدیل شده، و رسانه ها از این صندلی به " تخت پادشاهی اجباری " یاد كرده اند.

یكی از افرادی كه ناچار به استفاده از این صندلی شده است، به دیلی تلگراف گفت: وقتی از من خواستند بر روی صندلی خاكستری رنگ بنشینم و برایم توضیح دادند كه كاركرد این دستگاه چیست، به شدت شگفت زده شدم.

دیلی تلگراف تاكید كرد كه از این دستگاه، تنها در برخی از زندان ها و برای اطمینان از عدم انتقال سلاح به زندان توسط ملاقات كنندگان استفاده می شود.

سخنگوی سفارت انگلیس در پاسخ به این موضوع گفت: اگر مساله به تدابیر امنیتی مربوط به ورود به سفارت است، درباره آن نظری نداریم و دلیل این مساله روشن است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز