خبرگزاری کار ایران

دبیرکل جبهه پایداری:

به هر کس می‌گوییم کاندیدا شود قبول نمی‌کند

کد خبر : ۴۰۰۳۷

اگر دولت واقعاً کسی را معرفی کند که اصلح و از همه بهتر باشد، دلیل ندارد که مخالفت کنیم.دولت و غیر دولت ندارد، ولی یک نفر هم هست که هیچ کسی او را نمی‌شناسد، ولی بیننا و بین الله از همه بهتر است.حالا چون دولت نگفته است او را کنار بگذاریم؟

دبیر کل جبهه پایداری می‌گوید:چند نفری که مد نظر ما هستند، با هر کدامشان صحبت می‌کنیم اهل آمدن نیستند و می‌گویند نمی‌آییم.

به گزارش ایلنا، یکی از سایت‌های نزدیک به جبهه پایداری در مصاحبه‌ای با مرتضی آقاتهرانی از او در مورد نحوه عملکرد این تشکل سیاسی در انتخابات آینده سوالاتی پرسیده است.

آقاتهرانی در پاسخ به این که «عده‌ای می‌گویند پایداری مجبور است سرانجام با کاندیدایی که دولت می‌دهد ائتلاف کند و یک کاندیدا بدهد» گفته است:چرا مجبور است؟ اگر دقت کنید ما با بعضی‌ها هم که ائتلاف می‌کنند نمی‌آییم تا مجبور نباشیم. ما آزادی‌مان را به هم نمی‌زنیم تا بتوانیم به وظیفه‌مان عمل کنیم.اگر دولت واقعاً کسی را معرفی کند که اصلح و از همه بهتر باشد، دلیل ندارد که مخالفت کنیم.دولت و غیر دولت ندارد، ولی یک نفر هم هست که هیچ کسی او را نمی‌شناسد، ولی بیننا و بین الله از همه بهتر است.حالا چون دولت نگفته است او را کنار بگذاریم؟ چون در ائتلاف نیست بگوییم نه؟ می‌توانیم؟ اینها بازی نیست؟ پس دلیلی ندارد که ما با کسی یا چیزی ببندیم. تا حالا هم نبسته‌ایم و در آینده هم نمی‌بندیم.نگاه می‌کنیم، چون می‌خواهیم گردن بگیریم.بالاخره چهار نفری به ما اعتماد دارند.همه هم شاید نداشته باشند.اگر من گفتم که این اصلح است، دروغ نباید بگویم.حالا دیگر چون این با دولت است و فرض کنید که مثلاً بنده با آقای احمدی‌نژاد خوب یا بدم، نباید این مسائل دخالت کند.اگر این بازی‌ها باشد همینی می‌شود که همه جا هست.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که «جبهه پایداری برای انتخابات کاندیدا هم معرفی می‌کند؟ »گفته است:بالاخره ما هم آدمیم.می‌آییم جلو و اگر رسیدیم به جایی که کسی اصلح باشد، بله.اگر هم اصلح را نتوانستیم پیدا کنیم، وظیفه نداریم.ما اول تلاش می‌کنیم که تنور انتخابات گرم باشد، چون آقا می‌خواهند و فکر درست و معقولی هم هست. نکته بعد این است که سعی می‌کنیم وحدتی ایجاد شود و همه به یک سمت بروند.اگر توانستیم این کار را می‌کنیم، اگر نرسیدیم و نتوانستیم، وظیفه نداریم.«لَا یُكَلِّفُ اللَّهُ نَفْسًا إِلَّا مَا آتَاهَا»(9)، فرد وظیفه ندارد، الا آنچه که به او داده‌اند.خب، به من نداده‌‌اند، نرسیده‌ام، وظیفه ندارم.خودکشی که نمی‌خواهم بکنم.مجبور هم نیستیم بگوییم حالا چون نمی‌شناسیم، یک کسی را بگوییم رئیس‌جمهور است.برای چه گردن بگیریم؟ نمی‌گیریم.من این طوری بلدم.اگر اشتباه است، اصلاح بفرمایید.
وی ادامه داده است:چند نفری که مد نظر ما هستند، با هر کدامشان صحبت می‌کنیم اهل آمدن نیستند و می‌گویند نمی‌آییم. یکی‌شان که می‌گفت من از آخرتم می‌ترسم، در توانم نیست.یکی‌شان می‌گفت گفته‌اند رئیس نشوید و دنبال این کارها نروید.البته اگر طرف برسد به این‌که وظیفه‌اش هست، می‌آید.بعضی‌ها آرزویشان است که هر جوری هست بشوند. خود همین نمره منفی است.می‌خواهد هر طوری هم که شد، رئیس‌جمهور شود. مردم هم بفهمند کسی این جور است، خود این زدگی می‌آورد، ولی برخی هستند که انسان در آنها صلاحیت‌هایی را می‌بیند که ممکن است بتواند، ولی وقتی با آنها صحبت می‌کنیم، خیلی رغبت نشان نمی‌دهند.
ولی به هر حال وظیفه ما این است که جلو برویم و صحبت کنیم.زمان هم داریم.عجله هم نداریم، چون فرصت هست و فعلاً آقا در این باب بیش از چند کلمه نفرموده‌اند.منتظریم که ان‌شاءالله روشنگری بیشتری شود و بهتر بدانیم چه کار باید بکنیم، چون باید به روز جلو برویم.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز