خبرگزاری کار ایران

پیتزای الاغ!

کد خبر : ۴۳۳۴۵

اینکه در یکی از شهرهای کشورمان چندین غذاخوری و پیتزافروشی بالای‌ شهری گوشت الاغ به خورد مردم می‌داده‌اند، چندان عجیب نیست که، گفته صاحب پیتزافروشی «ز»، که ادعا کرده است: «این کار بی‌اطلاع من صورت گرفته‌ است!»

پیتزای الاغ! » عنوان مطلب طنزی است که در روزنامه تهران امروز به قلم « سعید سلیمان‌پور » منتشر شده است.

به گزارش ایلنا متن این مطلب به این شرح است:

پیتزای الاغ!

اینکه در یکی از شهرهای کشورمان چندین غذاخوری و پیتزافروشی بالای‌ شهری گوشت الاغ به خورد مردم می‌داده‌اند، چندان عجیب نیست که، گفته صاحب پیتزافروشی «ز»، که ادعا کرده است: « این کار بی‌اطلاع من صورت گرفته‌ است! »

حالا کجایش عجیب است، اینجایش که از یخچالهای این پیتزافروشی یک تن (بله، یعنی 1000 کیلو!) گوشت منجمد الاغ کشف شده است! از آنجایی‌که بنا به روند معمول، این رستوران‌ها بعد از جریمه‌ای نقدی دوباره در خدمت خلق‌الله خواهند بود، پیشنهاد می‌شود بر سر در ورودی آنها این رباعی به عنوان خوشامدگویی به مشتریان، با خط خوش نستعلیق نوشته و نصب شود:

یک پرس چلوکلاغ تقدیم تو باد

خوش‌طعمی سوپ زاغ تقدیم تو باد

ای طالب پیتزا، بفرما بنشین!

خوش‌پخت‌ترین الاغ تقدیم تو باد!

شهرآورد و روز طبیعت!

هنگام تماشای شهرآورد بزرگ تهران اگر گزارشگر، هی این موضوع را یادآوری نمی‌کرد، بنده با دیدن چمن سبز ورزشگاه و خرامیدن بازیکنان آن وسط، احساس می‌کردم که آن روز، 13 فروردین و روز طبیعت است و این جوانان برای تفریح و گذراندن وقت خویش به آنجا آمده‌اند و دارند وسطی بازی می‌کنند!

اهمیت آیین نگارش!

آشنانبودن با آیین نگارش نه تنها در زندگی خود انسان تاثیری منفی دارد، گاه به دیگران نیز آسیب می‌رساند. چندی پیش به‌طور اتفاقی در جایی نامه شخصی را دیدم خطاب به مسئولی که در آن نوشته بود: «...وقتی قضیه را به سمع شما گذاشتیم(!)»

البته خود بنده نیز از آسیب‌دیدگان این قضیه می‌باشم! سال 64-65 یک دوره کمک‌های اولیه را گذراندم. بعد از پایان دوره، برایم یک گواهی صادر شد که آن را هنوز که هنوز است نتوانسته‌ام جایی آفتابی کنم. شاهکار تنظیم‌کننده متن آن گواهی، این بود:

(بدین وسیله گواهی می‌شود که آقای سعید سلیمان‌پور به مدت 45 روز دوره کمک‌های اولیه را در این مرکز با موفقیت پشت سر نهاده است و در ضمن هیچ‌گونه ارزش دیگری هم ندارد!)

روغن‌کاری شوستاکوویچ!

هی می‌گفتند هنر کلا نزد ایرانیان است و بس! و ما قبول نمی‌کردیم تا زمانی که والس شماره 2 دیمیتری شوستاکوویچ را روی تبلیغات روغن‌موتور شنیدیم! البته هنر اصلی در ادامه بود که ناگهان موسیقی باشکوه شوستاکوویچ سکسکه گرفت و سوزن گرامافونش گیر کرد و بخشی از آن هی تکرار شد!

گویا کارگردان کلیپ تبلیغاتی خواسته بود، با دخل و تصرف در آن موسیقی،آن را با تصاویرش سینک کند!(شاهکار موسیقی کیلویی چند؟)

پیشنهاد می‌شود از این روغن موتور برای روغن‌کاری استخوان‌های مرحوم شوستاکوویچ استفاده شود تا وقتی این تیزر تبلیغاتی پخش می‌شود، در گور روان‌تر بلرزد!

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز