خبرگزاری کار ایران

آیا زن بودن جرم است؟

کد خبر : ۴۹۴۱۵

آیا زن بودن جرم است که قانونگذار دختران را به جرم دختر بودن با به کار گرفتن "ولی قهری" ممنوع‌الخروج کند؟ در قانون فردی مجرم است که مشخصا با نام و نشان خود ممنوع الخروج می‌شود، این چه قانونی است که اجازه می‌دهد دختران همگی بدون نام و نشان و صرفا به دلیل دختر بودن ممنوع‌الخروج باشند؟»

دبیر ائتلاف اسلامی زنان مطلب تازه خود را در بخش وبلاگ‌های خبرآنلاین خطاب به رییس مرکز امور زنان و خانواده درباره لایحه «تبعیض‌آمیز» گذرنامه نوشته است.

به گزارش ایلنا، خبرآنلاین در این باره نوشت: «توران ولی‌مراد، دبیر ائتلاف اسلامی زنان در بخشی از نامه خود به رئیس مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری نوشته است: این نوشته در ارتباط با لایحه‌ای است که از طرف دولت به مجلس فرستاده شده به نام لایحه گذرنامه. آخرین خبرها حکایت از این دارد که در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تبصره‌ای را که یکی از کمیته‌های این کمیسیون به آن اضافه کرده به تصویب رسیده است. بر اساس تبصره اضافه شده دختران برای خروج از کشور محتاج به اذن ولی هستند. چنین تبصره‌ای جدای از این که اگر به قانون تبدیل شود به معنی صغیر دانستن دختران است، خود به معنی تحقیر دختران و زنان است.»

این عضو وبلاگ نخبگان خبرآنلاین در ادامه نامه‌اش نوشته است: «ممنوع الخروج کردن، خود وسیله‌ای است جهت تنبیه و مجازات. کسانی که اعمال مجرمانه انجام داده‌اند مانند جرایم سازمان یافته و مواد مخدر، یا به هر عنوان دیگر دارای سوء شهرت باشند و یا کسانی که به رای مقامات قضایی حق خروج از کشور از آنان گرفته می‌شود از این دست افراد هستند. آیا زن بودن جرم است که قانونگذار دختران را به جرم دختر بودن با به کار گرفتن "ولی قهری" ممنوع‌الخروج کند؟ در قانون فردی مجرم است که مشخصا با نام و نشان خود ممنوع الخروج می‌شود، این چه قانونی است که اجازه می‌دهد دختران همگی بدون نام و نشان و صرفا به دلیل دختر بودن ممنوع‌الخروج باشند؟»

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز