خبرگزاری کار ایران

چرا نباید طلا خرید

کد خبر : ۶۹۵۳۷

در روزهای گذشته انتشار تازه‌ترین گزارش وزارت کار امریکا موجب افزایش ارزش دلار و کاهش قیمت جهانی طلا شده است.

در روزهای گذشته انتشار تازه‌ترین گزارش وزارت کار امریکا موجب افزایش ارزش دلار و کاهش قیمت جهانی طلا شده است.

به گزارش ایلنا، جوان آنلاین نوشت: همانطور که می‌دانید نفت و دلار دو کفه ترازوی خروجی نمایش بهای طلا در بازار جهانی است. هرگاه قیمت نفت کاهش و ارزش برابری دلار در مقابل سایر ارزها در بازار جهانی تقویت شود، تقاضا و به پیروی از آن قیمت کاهش خواهد یافت.

اما تقویت دلار در کنار اقتصاد امریکا تعریف می‌شود. رونق کسب و کار و اوج گرفتن مصرف در بازار اقتصاد این کشور نشانه‌ای از بهبود اقتصادی امریکا است.

طی روزهای گذشته وزارت کار امریکا در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد اقتصاد این کشور در ماه آوریل ۱۶۵ هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده و نرخ بیکاری این کشور نیز به ۵/۷ درصد کاهش یافته است.

بر اساس این گزارش کارشناسان اقتصادی پیش از این اعلام کرده بودند که اقتصاد امریکا طی ماه آوریل ۱۴۵ هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است.

انتشار این گزارش موجب شد قیمت هر اونس طلا کاهش یابد. به اعتقاد کارشناسان اقتصادی افزایش ارزش دلار و اعتماد سرمایه‌گذاران بین‌المللی نسبت به وضعیت اقتصادی امریکا تأثیر زیادی بر کاهش قیمت طلا داشته است.

همچنین مؤسسه تحقیقاتی امکای در تازه‌ترین گزارش خود پیش‌بینی کرد روند نزولی قیمت طلا در بازارهای جهانی ادامه خواهد یافت.

مؤسسه «امکای» اعلام کرد با توجه به رفتار احتیاط‌آمیز سرمایه‌گذاران بین‌المللی در آستانه اعلام تصمیم بانک مرکزی اروپا در خصوص نرخ بهره بانکی، به نظر می‌رسد روند نزولی قیمت طلا ادامه خواهد یافت.

بر اساس این گزارش، تصمیم بانک مرکزی اروپا در خصوص نرخ بهره بانکی به زودی اعلام خواهد شد و پیش بینی می‌شود بانک مرکزی اروپا نرخ بهره بانکی را ۲۵/۰ درصد کاهش خواهد داد.

البته مؤسسه امکای پیش بینی کرد روند نزولی قیمت طلا محدود خواهد بود چراکه فدرال‌رزرو امریکا در نشست روز چهارشنبه خود بر ادامه اجرای سیاست‌های انبساطی پولی تأکید کرده است.

بازار طلای ایران نیز برگرفته از پارامترهای اقتصاد جهانی و اونس در بازار بین‌الملل است. طی یک ماه گذشته قیمت طلا روند نزولی خود را ادامه داده و بعید است که روزهای پر ابهت خود را حداقل در نیمه نخست سال جاری تکرار کند.

همچنین با توجه به بهبود نسبی اقتصادامریکا و کاهش قیمت نفت، طلا همچنان در مدار ارزانی قرار خواهد داشت. برای همین بهترین توصیه برای افرادی که قصد ورود به بازار سکه و طلا را دارند صبر و پرهیز از اتخاذ تصمیم هیجانی است. ذخایر بالای طلا در بانک مرکزی نیز پشتوانه خوبی برای کنترل قیمتی این فلز ایجاد کرده است.

اما یک نکته را نباید فراموش کرد که افزایش ناگهانی و صعودی نرخ دلار در بازار می‌تواند بازی را تغییر دهد. قیمت طلا و سکه با محاسبه اونس جهانی و دلار در داخل تعیین می‌شود و اگر بهای دلار به یکباره صعود ناگهانی داشته باشد انتظار ارزانی بسیار بالا را از طلا و سکه نباید داشته باشید. نکته دیگر حبابی است که اکنون در بازار سکه و طلا وجود دارد که معلوم نیست چرا در مقابل کاهش قیمت‌ها مقاومت می‌کند و نمی‌ترکد.

اگر بخواهیم خیلی ساده بگوییم خرید طلا و سکه در زمان حال حاضر ایده جالبی نیست و باید منتظر چند ماه آینده و تحولات سیاسی کشور و اقتصاد جهانی باشیم. شاید پس از انتخابات و تغییر برخی سیاست‌ها نرخ دلار کاهش یابد و خود این امر اهرمی برای ارزانی طلا باشد.

باید توجه داشت که بازار طلا و سکه نیازمند سرمایه‌گذاری با صبر و حوصله بیشتری است و برای همین نباید فعلاً عجله کرد حداقل تا پایان خرداد ماه سال جاری.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز