خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله استادی:

نباید بررسی صلاحیت‌ها با شورای نگهبان باشد

کد خبر : ۷۵۷۰۹

وقتی مساله انتخابات پیش می‌آید تنش‌ها و نزاع‌های جناحی که آغاز می‌شود جایگاه رفیع و معنوی این شورا در لای چرخ این کشمکش‌های سیاسی، خطی و جناحی قرار می‌گیرد و از منزلت آنها می‌کاهد.

رسول جعفریان در بخش وبلاگ نخبگان خبرآنلاین، مطلبی را از کتاب خاطرات آیت‌الله استادی عضو اسبق فقهای شورای نگهبان نقل کرده است.

به گزارش ایلنا، این استاد تاریخ می‌نویسد: «بنده برای تکمیل کتاب جریانها مرتب کتابهای خاطراتی که منتشر می شود را مطالعه می‌کنم. یکی از کتابهایی که این روزها منتشر شد خاطرات آقای رفیق‌دوست و آقای امانی است. خاطرات آقای آیت‌الله استادی هم برای بنده جالب بود چرا که در گیر و دار جریان‌های شریعتی و شهید جاوید و دارالتبلیغ می‌توانست روشنگر برخی از نکات باشد.

به صداقت آقای استادی ایمان دارم و طی سال‌هایی که در خدمتشان بودم، ایشان را یکی از صادق‌ترین افراد و در عین حال صریح‌ترین می‌دانم. جالب آنکه این روزها که بحث تایید صلاحیت‌ها بود، بخشی از خاطرات آیت‌الله استادی را که مربوط به عضویت ایشان در شورای نگهبان بود، نگاه می‌کردم.

ایشان دو دلیل برای کناره‌گیری خود بیان کردند؛ یکی اینکه هر فردی که عضویت شورای نگهبان را می‌پذیرد باید درس و بحث قم را به مقدار زیاد تعطیل کند اما دلیل دوم ایشان خواندنی است که نوشته‌اند: دلیل و جهت دوم که به دوستان گفتم و الان هم همین عقیده را دارم - اگرچه خیلی‌ها مخالف آن هستند - این است که رد و قبول صلاحیت کاندیداهای مجلس و ریاست جمهوری نباید با شورای نگهبان باشد. مساله انتخابات یک مساله سیاسی و سخت است و به طور طبیعی تنش‌هایی به دنبال خود دارد و در نهایت به جایگاه رفیع این شورا لطمه وارد می کند.... من می‌بینم اینها تلاش می‌کنند تا یک قانون و مصوبه خلاف شرع از کانال شورای نگهبان عبور نکند و نظارت بسیار دقیقی بر این کار دارند ولی در این میان، وقتی مساله انتخابات پیش می‌آید تنش‌ها و نزاع‌های جناحی که آغاز می‌شود جایگاه رفیع و معنوی این شورا در لای چرخ این کشمکش‌های سیاسی، خطی و جناحی قرار می‌گیرد و از منزلت آنها می‌کاهد (خاطرات حاج شیخ رضا استادی، ص 241 242).»

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز