خبرگزاری کار ایران

آخرین گفت‌وگوی منوچهر متکی در کسوت وزیر امور خارجه

کد خبر : ۸۵۲۱۲

کتاب «دیپلماسی»؛ آخرین گفت‌وگوی منوچهر متکی در کسوت وزیر امورخارجه منتشر می‌شود.

کتاب «دیپلماسی»؛ آخرین گفت‌وگوی منوچهر متکی در کسوت وزیر امورخارجه منتشر می‌شود.

به گزارش ایلنا، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز انتشار کتاب «دیپلماسی»، آخرین گفت‌وگوی اختصاصی منوچهر متکی در کسوت وزیر امورخارجه را صادر کرده و به این ترتیب، انتشارات سیمای شرق پس از انتشار کتاب «صراحت‌نامه» اکبر هاشمی رفسنجانی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، که او در آن برای اولین‌بار برای کناره‌گیری از قدرت اعلام آمادگی کرده بود، حالا آخرین گفت‌وگوی منوچهر متکی قبل از برکناری‌اش توسط دکتر محمود احمدی‌نژاد، رییس‌جمهور، از رأس وزارت امور خارجه را نیز روانه بازار کتاب خواهد کرد.

رییس‌جمهور که در روز 8 شهریور 88 و به هنگام معرفی متکی برای اخذ رأی اعتماد از مجلس شورای اسلامی برای ادامه وزارتش در امور خارجه به مجلسیان گفته بود: «آقای متکی فردی متعهد، مؤمن، انقلابی و حرفه‌یی هستند و به فنون دیپلماسی تسلط کامل دارد، ایشان زحمات فراوانی را متحمل شده است که ان‌شاء‌الله با حضور مجدد ایشان، تحول در وزارت خارجه جاری خواهد شد»، در تاریخ 22 آذر 89 و به هنگام حضور متکی در سنگال برای انجام مأموریت کاری، او را برکنار کرد.

گفت‌وگو با وزیر سابق امور خارجه توسط امیرعباس تقی‌پور، مدیرمسؤول ماهنامه مدیریت ارتباطات، 42 ساعت قبل از عزل متکی انجام و در هشتمین شماره این ماهنامه منتشر شده بود.

تقی‌پور در مقدمه این کتاب آورده است: «در پایان ضمن تشکر از شما، درخواست میکنم یک ناگفته از طول حضورتان در وزارت امور خارجه بفرمایید». او (متکی) برای پاسخ به این سؤال وقت خواست و گفت: «مطمئن باشید به این موضوع فکر میکنم و تا قبل از ارسال ماهنامه برای چاپ، ناگفتهای را برای‌تان ارسال میکنم». او به وعده اش عمل کرد، اما دیگر وزیر نبود: «ناگفتههای وزرای امور خارجه تا زمانی که سرِ کار هستند، گفتنی نیست و البته بعضی از ناگفتنیها هم شاید تا سالها بعد از آن گفتنی نباشد. اما اگر زمان و مجالی برای گفتن فراهم شود، آنوقت مطرح میشود.»

چاپ اول دیپلماسی در 1000 نسخه و با قیمت 2500 تومان در قطع پالتویی منتشر خواهد شد.

انتشار گفت‌وگوهای اختصاصی ماهنامه مدیریت ارتباطات با شخصت‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی در قالب کتاب یکی از برنامه‌های انتشارات سیمای شرق است که با همکاری ماهنامه انجام می‌شود.

بنا بر اعلام، «عمق فرهنگی، نگاهی به سیاست‌های فرهنگی دولت دهم» دربرگیرنده مصاحبه سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با شماره سوم ماهنامه مدیریت ارتباطات، بیش از 15 ماه است که در نوبت صدور مجوز قرار دارد.

کتاب‌های این ناشر علاوه بر کتاب‌فروشی‌ها از طریق سایت www.prshop.ir به روش پرداخت الکترونیکی و از طریق سفارش تلفنی فقط در شهر تهران با شماره‌های 88807453 و 88898326 (ساعات اداری) به علاقه‌مندان عرضه می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز