خبرگزاری کار ایران

جوانفکر:

دولت احمدی‌نژاد شکست نخورد

کد خبر : ۹۳۸۰۸

اگر طیف آیت‌الله مصباح‌یزدی در جامعه وزنی دارند و تعیین‌کننده‌یی در انتخابات هستند، خب در انتخابات اخیر هم این طیف از آقای جلیلی حمایت کردند. پس چرا آقای جلیلی نتوانست رای بیاورد؟

علی‌اکبر جوانفکر در دی ماه سال گذشته بعد از تحمل 3 ماه زندان به مرخصی آمد و در این مدت کمتر حاضر شد پای میز مصاحبه بنشیند. جوانفکر از جمله خطوطی بود که محمود احمدی‌نژاد بر «قرمز» بودن آن تاکید کرده بود. اما همزمان با آخرین سفر احمدی‌نژاد به نیویورک جوانفکر راهی زندان اوین شد.

به گزارش ایلنا، روزنامه اعتماد در ادامه نوشت: زندانی شدن جوانفکر با بازگشت مهدی هاشمی، فرزند آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی به تهران و بازداشت او همزمان بود و این از جمله مسائلی است که در جریان بازداشتش برای وی محل ایراد و اشکال است. احمدی‌نژاد هم نسبت به بازداشت او سکوت نکرد و از همان نیویورک ابراز تاسف خود را از این مساله اعلام کرد و حتی احتمال «بهره‌برداری و سوءاستفاده دشمن» هم مانع از آن نشد که تا زمان بازگشتش به کشور در این خصوص سکوت کند.

در گفت‌وگویی که با جوانفکر داشتیم تاکید کرد که قصد احمدی‌نژاد از بازدید زندان اوین هیچ ارتباطی با زندانی شدن او نداشته است. مشاور رسانه‌یی احمدی‌نژاد در روز پنجم مهرماه سال گذشته به جرم انتشار نشریه خاتون (ویژه نامه ضمیمه روزنامه‌ایران) و همچنین توهین به رهبری روانه اوین شد. اتهاماتی که هیچ‌وقت جوانفکر آنها را نپذیرفت اما قانون برای او مجازات 6 ماه زندان برای انتشار «خاتون» و یک سال هم به جرم توهین به رهبری در نظر گرفت.

اما مدیرمسوول سابق روزنامه ایران از مجموع یک سال و نیم حبسی که قانون برای او معین کرده بود تنها 3 ماه را در زندان گذراند و بعد از آن به دلیل آنچه ضعف و مشکلات جسمانی اعلام شد به مرخصی آمد و دیگر هم به زندان بازنگشت.

وی معتقد است احمدی‌نژاد به دلیل گزارش‌هایی که به او رسیده بود پس از بازگشتش از نیویورک به تهران تصمیم به بازدید از زندان گرفته بود؛ «وقتی با تصمیم رییس‌جمهور برای بازدید از زندان اوین مواجه شدند، اتاق فکر آنها به طرح این ادعا پرداخت که هدف آقای احمدی‌نژاد از این بازدید، دیدار با جوانفکر است که البته این هم حرف غلطی بود.»

انتخابات ریاست‌جمهوری و پیروزی روحانی در آن موضوع دیگری بود که در گفت‌وگو با جوانفکر به آن پرداختیم. به اعتقاد جوانفکر اصولگرایان در انتخابات اخیر از اصلاح‌طلبان شکست خوردند که البته به زعم او شکست اصولگرایان به معنای شکست جریان دولت نیست.

جوانفکر ضمن تاکید بر اینکه استفاده از واژه «جریان» را برای تیم احمدی‌نژاد نمی‌پسندد اما درباره انتخابات با اشاره به رد صلاحیت مشایی در آن می‌گوید: «من نسبت شکست دادن به دولت آقای احمدی‌نژاد را نمی‌پذیرم. مگر ما در چه رقابتی شرکت داشته‌ایم که حالا بگوییم شکست خورده‌ایم. »

جوانفکر در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به حمایت اشخاصی همچون آیت‌الله مصباح‌یزدی در دو دوره انتخابات ریاست‌جمهوری پیشین می‌گوید که این مساله تاثیر چندانی در به ریاست‌جمهوری رسیدن احمدی‌نژاد نداشته است؛ «اگر طیف آیت‌الله مصباح‌یزدی در جامعه وزنی دارند و تعیین‌کننده‌یی در انتخابات هستند، خب در انتخابات اخیر هم این طیف از آقای جلیلی حمایت کردند. پس چرا آقای جلیلی نتوانست رای بیاورد؟»

جوانفکر در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با «اعتماد» با ابراز ناخرسندی از مساله عدم احراز صلاحیت اسفندیار رحیم‌مشایی در انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: «رییس‌جمهور از یک نفر حمایت کرد تا مردم این امکان را داشته باشند درباره ادامه دولت فعلی هم اظهارنظر کنند. خوب بود ایشان هم صلاحیتش تایید می‌شد و نتیجه رقابت همه‌چیز را معلوم می‌کرد. همانطور که صلاحیت آقای قالیباف در همان شب قبل از اعلام نتایج بررسی صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان، تایید شد.»

او درباره سکوت احمدی‌نژاد نسبت به رد صلاحیت مشایی گفت: «آقای احمدی‌نژاد سکوت کردند و سکوت هم خودش به هر حال یک موضع است. اما اینکه شما فکر کنید با رد صلاحیت آقای مشایی، گفتمان آقای دکتر احمدی‌نژاد حذف شده است به گمان من تصور باطلی است و این جریان در جامعه و بین مردم زنده خواهد ماند که در یک موقعیت و شرایط دیگری احتمال اینکه دوباره بتواند بروز و ظهور پیدا کند وجود دارد.»

جوانفکر در طول گفت‌وگو اصرار زیادی دارد تا اثبات کند رفتارها و اقدامات احمدی‌نژاد عقلانی بوده است. او برای اثبات این مدعا از استناد به رشد تولید فولاد و فرستادن میمون به فضا هم دریغ نمی‌کند و تاکید می‌کند: «آیا می‌توان با رییس‌جمهوری که عده‌یی با کمال وقاحت او را به انجام کارهای غیر عقلانی متهم می‌کنند، به چنین موفقیت‌هایی دست پیدا کرد؟»

به باور جوانفکر احمدی‌نژاد در سال‌های اخیر تضعیف و تبدیل به رییس‌جمهوری ضعیف شده بود که کارآمدی لازم را نداشت. به گمان او امثال حسن ابوترابی‌فرد نایب‌رییس مجلس از جمله کسانی بودند که با اقدامات شان باعث تضعیف احمدی‌نژاد شدند؛ «دوستانی که آمدند چهار سال پیش آن نامه را منتشر کردند به رییس‌جمهور آسیب جدی وارد کردند. در واقع او را ناکارآمد کردند و با این کارشان به دنیا گفتند که این رییس‌جمهور فاقد اختیار است. آقای ابوترابی‌فرد این کار را انجام دادند. در فاصله‌یی که هنوز چند ساعت از نامه رهبری به آقای احمدی‌نژاد نگذشته بود، آقای ابوترابی‌فرد نامه رهبری را منتشر کردند.»

اشاره جوانفکر به ماجرای عزل حیدر مصلحی وزیر اطلاعات توسط احمدی‌نژاد و انتصاب مجدد وی با حکم حکومتی است که در نهایت به ابقای مصلحی و خانه‌نشینی یازده روزه احمدی‌نژاد منجر شد. مشروح گفت‌وگوی ما با علی‌اکبر جوانفکر مشاور رسانه‌یی محمود احمدی‌نژاد را می‌توانید در ویژه نامه‌یی که در روز شنبه هفته آینده منتشر خواهد شد بخوانید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز