خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آبفای کاشان در گفتگو با ایلنا:

کاشان برای خروج از بحران آب، چاره‌ای جز استفاده از سایر حوزه‌ها ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۶۸۴

از لحاظ کیفی به اندازه ای وضعیت آب درکاشان بحرانی است که امروز دیگر منابع آبی کاشان به تنهایی برای شرب قابل استفاده نیست و مجبور هستیم یا از دستگاههای آب شیرین کن استفاده کنیم و یا آب با کیفیت بهتر را با انتقال از سایر حوزه ها با منابع آبی موجود خود مخلوط کنیم تا مورد دلخواه و استاندارد مصرف کننده باشد

ایلنا: مدیرعامل شرکت آبفای کاشان گفت: از لحاظ کیفی به اندازه‌ای وضعیت آب در کاشان بحرانی است که امروز دیگر منابع آبی کاشان به تنهایی برای شرب قابل استفاده نیست و مجبور هستیم یا از دستگاه‌های آب شیرین کن استفاده کنیم و یا آب با کیفیت بهتر را با انتقال از سایر حوزه‌ها یا منابع آبی موجود خود مخلوط کنیم تا مورد دلخواه و استاندارد مصرف کننده باشد.

«محمد رضا اسدی» در حاشیه سومین همایش بحران آب در دشت کاشان که در سالن غیاث الدین جمشید کاشانی دانشگاه آزاد اسلامی این شهر برگزار شده بود، بحران آب در دشت کاشان را خیلی جدی و نگران کننده عنوان کرد و گفت: هرچند شرکت آبفای کاشان مسئولیت تامین سهم ۶ درصد از منابع آب شرب شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل را به عهده دارد و در این زمینه نیز با تهدیدات جدی از نظر کیفیت مواجه است، ولی بخش عمده‌ای از آب موجود کاشان هم که در بخش کشاورزی مصرف می‌شود به علت شور شدن و پایین آمدن کیفیت در معرض نابودی است.

وی ضمن بیان بخشی از گزارشاتی که توسط اساتید و کار‌شناسان در این همایش عنوان کردند گفت: گزارشی که کار‌شناسان و اساتید دانشگاه‌ها نسبت به بحران آب در دشت کاشان در این همایش ارائه نمودند و اعلام کردند که به علت پایین آمدن کیفیت آب برای کشاورزی نیز احتمال آبیاری در این منطقه بسیار پایین است خود تهدیدی جدی است.

اسدی افزود: حتی اگر از تمام راهکار‌ها اعم از بالا بردن راندمان آبی و مصرف بهینه و آبیاری قطره‌ای هم استفاده کنیم آنقدر وضعیت منابع آبی در دشت کاشان بحرانی است که این منابع به تنهایی پاسخگو نیست.

وی خروجی تمام بحث‌های سومین همایش بحران آب در دشت کاشان را استفاده آب از سایر حوز‌ها را عنوان نمود و گفت: کاشان برای خروج از این بحران چاره‌ای جز استفاده آب از سایر حوزه‌ها ندارد.

مدیرعامل شرکت آبفای کاشان با اشاره به اینکه دشت کاشان امروز در گستره‌ای قرار گرفته که در معرض تهدید کیفی آب قرار دارد تاکید نمود: با توجه به اینکه پیشروی آبهای شور به منابع آب زیر زمینی ناچیزی هم که کاشان در اختیار دارد یک خطر جدی از نظر آب شرب برای این شهر است، لذا باید یک راهکار و چاره اساسی برای تامین آب شرب این منطقه اندیشیده شود.

اسدی با بیان اینکه امروز دیگر کشاورزان کاشانی نیز نمی‌توانند از آب قبلی به خاطر شوری و پایین آمدن کیفیت آب استفاده کنند گفت: از لحاظ کیفی به اندازه‌ای وضعیت آب در کاشان بحرانی است که امروز دیگر منابع آبی کاشان به تنهایی برای شرب قابل استفاده نیست و مجبور هستیم یا از دستگاه‌های آب شیرین کن استفاده کنیم و یا آب با کیفیت بهتر را از سایر حوز‌ه‌ها انتقال و یا منابع آبی موجود خود مخلوط کنیم تا مورد دلخواه و استاندارد مصرف کننده باشد.

وی تصریح نمود: وضعیت آب در دشت کاشان به اندازه‌ای بحرانی است که حتی اگر منابع اندک آبی هم که از زاینده رود استفاده می‌کنیم اگر قطع شود از لحاظ کیفی هیچ آبی برای استفاده مردم نداریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز